Tel: 935 163 896
  • ACCIÓ TUTORIAL
  • Agendes de 1ESO
  • Agendes de 2ESO
  • Agendes de 3ESO
  • Agendes de 4ESO
  • AMPA – Associació de mares i pares de l’IES Antoni Cumella
  • DINÀMICA ACADÈMICA
  • Equipament del centre
  • Estudis
    • CURRÍCULUM DE L’ESO – L’ENSENYAMENT SECUNDARI
      • PRIMER D’ESO
      • QUART D’ESO
      • SEGON D’ESO
      • TERCER D’ESO
    • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
      • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
      • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
      • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
      • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Grup Experimental Plurilingüe
  • Història del centre
    • Capítol 1. – Sobre l’ensenyament mitjà a Granollers: alguns antecedents
    • Capítol 2.- Les iniciatives per a la construcció de l’actual Institut
    • Capítol 3.- Els passos per a l’adquisició dels terrenys
    • Capítol 4.- Les obres
    • Capítol 5.- Algunes notes sobre l’evolució de l’Institut
  • Informació Erasmus+
  • Informació Erasmus+ (English version)
  • Inici
  • Organització
    • Comissions
    • Règim intern
      • Guia de convivència ESO
        • Guia de convivència batxillerat
  • PROJECTES I DIVERSOS
  • Proves-extraordinaries-març-TECNOLOGIES
  • Recull de notícies
  • Tutoria Entre Iguals
  • Últimes entrades al blog
  • Informació de l´ESO

logo


  • L’institut
    • Història
      • Història del centre
    • Organització
    • Règim intern
    • Equipament del centre
  • Info
    • Informació de l´ESO
    • Dinàmica acadèmica
    • Acció tutorial
    • Informació Erasmus+ (English version)
    • Projectes i diversos
  • Depts.
    • Ciències Naturals
    • Ciències Socials
    • Educació Física
    • Física i Química
    • Llengua Castellana
    • Llengua Catalana
    • Llengües Clàssiques
    • Llengües Estrangeres
    • Matemàtiques
    • Música
    • Tecnologia
    • Psicopedagogia
    • Religió
    • Visual i Plàstica
  • AMPA
  • Agendes
    • Agendes de 1ESO
    • Agendes de 2ESO
    • Agendes de 3ESO
    • Agendes de 4ESO
  • GEP
    • Informació GEP
    • GEP’s Blog
  • TEI
    • TEI Blog
  • Erasmus+
    • Erasmus+ Web
    • Erasmus+ Blog
    • Informació Erasmus+
facebook
twitter
youtube


ACCIÓ TUTORIAL

PLA D’ACCIÓ TUTORIAL
  • Objectius generals
  • Objectius d’àmbit personal
  • Objectius d’àmbit acadèmic
  • · Afavorir el desenvolupament de la personalitat en aspectes cognitius, d’identitat i psico-socials.
    · Afavorir la integració a la societat d’avui dia.
    · Afavorir l’adquisició de metodologies i tècniques d’estudi que millorin els processos d’aprenentatge.
    · Afavorir les condicions necessàries perquè l’alumne/a reconegui les seves predisposicions imprescindibles a l’hora de triar els seus estudis o professions.
    · Facilitar tota la informació necessària per orientar als alumnes acadèmicament i professionalment .
    · Fomentar l’esperit crític i constructiu davant de situacions quotidianes.

  • L’alumne/a ha de
    · Ser capaç d’analitzar i ser conscient de les seves característiques personals (actituds, aptituds, predisposicions…) i reflexionar sobre la necessitat de treballar-les.
    · Ser capaç de definir-se a si mateix.
    · Implicar-se de manera activa i constructiva en les decisions col·lectives.
    · Relacionar-se positivament amb el seu entorn familiar i social.
    · Integrar-se en el seu entorn socio-cultural i polític, estar interessat en el fet de conèixer i valorar les seves característiques i anar obtenint elements de judici que li permetin decidir l’orientació i direcció que, com a membre d’aquesta societat, ha de seguir.
    · Ser sensible i implicar-se de manera activa davant de fets injustos.
    · Saber utilitzar els mitjans de comunicació.
    · Conèixer la importància de consumir una dieta equilibrada.

  • L’alumne/a ha de
    · Saber els seus propis objectius d’aprenentatge.
    · Conèixer el sistema educatiu de l’ESO o del Batxillerat.
    · Utilitzar l’autoavaluació com a eina per l’autoconeixement del seu progrés.
    · Ser capaç de fer un seguiment del seu procés d’aprenentatge.
    · Ser capaç de prendre consciència del seu paper de primer protagonista en el propi procés d’aprenentatge, i saber escollir tècniques i hàbits d’aprenentatge adients
    · Escollir el seu currículum, fent la tria del crèdits variables o d’itinerari en l’ESO o escollint una modalitat en el batxillerat.
    · Facilitar i coordinar les tasques dins del grup del crèdit de síntesi.
    · Saber planificar-se el temps.
    · Saber buscar la informació per a la realització de treballs Tècniques per a la comprensió lectora.
    · Fer esquemes, resums, mapes conceptuals, subratllat, preparació d’exàmens,
    · Tècniques per a la comprensió oral.
    · Tècniques d’expressió oral.
    · Exposició oral, col·loqui, debat.

CRÈDITS DE TUTORIA 1r d’ESO
  • TEMA 1: Àmbit personal

    Coneixement del Centre, Organigrama del Centre
    Espais físics del Centre, Història del Centre
    Serveis del Centre, Personal docent
    Personal no docent
    Coneixement del tutor i de l’equip docent
    Funcions del tutor, Respecte als alumnes, a l’equip docent, a la família, als organismes externs
    Coneixement dels professors de matèries comunes, optatives, variables i reforç
    Psicopedagog/a
    Organització i dinàmica del grup classe
    Vies de comunicació entre diferents estaments del Centre

    Dinàmica de grup
    Elecció de delegats, resolució dels conflictes, normes de convivència , drets i deures dels alumnes
    Reglament de règim intern
    Representació en el consell escolar
    Coneixement del grup: personalitat, aficions, interessos…
    Mecanismes que afavoreixin la col·laboració i participació dels alumnes en les diverses activitats del grup
    Mecanismes que afavoreixin la convivència dins de l’aula i en la resta de la comunitat educativa (escoltar, perdonar, comprendre etc..)
    Estratègies per cohesionar el grup.: Sortides, festes, celebracions etc..
    Tècniques per al treball cooperatiu
    Què representa pertànyer a un grup classe?
    Accions del grup relacionades amb l’afecte
    Accions de grup relacionades amb l’aprenentage
    Accions del grup relacionades amb el poder
    Accions del grup relacionades amb la ideologia
    Accions del grup relacionades amb la valoració social
    Pressió de grup, condicions per a pertànyer el grup, la por al grup

    Educació en valors
    Amistat, Tolerància, Llibertat, Interculturalitat, Respecte, Solidaritat

    Educació per a la salut
    Importància d’una bona alimentació

    Educació per a la pau i la convivència
    Concepte de pau i convivència, cultures, diferències culturals
    La mescla de cultures i religions, la colonització
    Immigrants, exiliats, desplaçats, refugiats, el 3r Món,comerç just

  • TEMA 2: Àmbit acadèmic

    Ensenyament Secundari Obligatori
    Currículum comú, variable
    Crèdits de síntesi
    Avaluació en l’ESO
    Organització curricular
    Distribució de matèries i hores setmanals
    Seguiment acadèmic de l’alumne
    Informes acadèmics, preavaluació
    Butlletí d’avaluació
    Tècniques i hàbits d’aprenentatge
    Condicions necessàries per a l’estudi
    Espai físic, condicions ambientals
    Organització del temps

CRÈDITS DE TUTORIA 2n d’ESO
  • TEMA 1: Àmbit personal

    1. Coneixement del tutor i de l’equip docent
    1.1. Tutor: Funcions del tutor. Respecte als alumnes, l’equip docent, a la família , als organismes externs, Professors de matèries comunes, optatives, variables i reforç, Psicopedagog/a
    2. Organització i dinàmica del grup classe
    2.1. Organització:Elecció de delegats, Resolució dels conflictes Normes de convivència, Drets i deures dels alumnes ,Reglament de règim intern, Representació en el Consell Escolar, Vies de comunicació entre diferents estaments del centre
    2.2. Dinàmica dels grup classe: Coneixement del grup: personalitat, aficions, interessos…, Mecanismes que afavoreixin la col·laboració i participació dels alumnes en les diverses activitats del grup, Mecanismes que afavoreixin la convivència dins de l’aula i en la resta de la comunitat educativa (escoltar, perdonar, comprendre etc..)
    2.2.1. Estratègies per cohesionar el grup.: Sortides, festes, celebracions etc.. Prendre decisions individuals i col·lectives
    2.2.2. Què representa pertànyer a un grup classe?
    3. Educació en valors Amistat, Tolerància, Llibertat, Interculturalitat , Respecte, Solidaritat
    4. Relacions amb la família, Relacions familiars, La comunicació, Què és essencial en la vida de cadascú ( fill, pares),La gran família i família nuclear, Altres adults
    5. Temps de lleure: Planificació del teu temps de lleure , Definició d’avorriment i de diversió, Activitats en temps d’oci
    5.1.1. Activitats individuals, Mòbil, Internet, Televisió, Lectura
    5.1.2. Activitats col·lectives, Esportives, Cooperatives, Associatives
    Discoteca, Cinema
    5.2. Mecanismes per tenir un esperit crític davant l’oferta televisiva
    5.3. Anàlisi dels mitjans de comunicació
    5.4. Els missatges dels mitjans de comunicació; Televisió, Revistes, Publicitat, Internet, Els estereotips, Els missatges de la música, Els missatges de la moda , La moda com a valor, La funció social de la moda, Mecanismes per tenir un esperit crític davant l’oferta televisiva
    6. Característiques de l’adolescència .El desenvolupament personal
    7. Educació en educació viària ,Normes de circulació, Respecte a tots els vianants, Respecte a tot el mobiliari urbà
    8. Educació per a la pau i la convivència
    8.1. Cultures .Diferències culturals, La mescla de cultures i religions, La colonització, Immigrants , exiliats, desplaçats, refugiats, El 3r Món,Els drets humans
    8.1.1. Declaració universal del drets humans
    8.1.2. Els drets fonamentals: vida, igualtat davant la llei, educació, llibertat d’expressió
    8.1.3. Dies internacionals alfabetització, rebuig a la misèria, drets de l’infant, alimentació, voluntariat, no violència etc..

  • TEMA 2: Àmbit acadèmic

    Ensenyament Secundari Obligatori
    Currículum comú, variable
    Crèdits de síntesi
    Avaluació en l’ESO
    Organització curricular
    Distribució de matèries i hores setmanals
    Seguiment acadèmic de l’alumne
    Informes acadèmics, preavaluació
    Butlletí d’avaluació
    Tècniques i hàbits d’aprenentatge
    Condicions necessàries per a l’estudi
    Espai físic, condicions ambientals
    Organització del temps

CRÈDITS DE TUTORIA 3r d’ESO
  • TEMA 1: Àmbit personal

    9. Coneixement del tutor i de l’equip docent
    9.1. Tutor: Funcions del tutor
    10. Organització i dinàmica del grup classe
    11. Característiques de l’adolescència
    12. Relacions amb la família
    12.1. Planificació del teu temps de lleure
    12.2. Definició d’avorriment i de diversió
    12.3. Activitats en temps d’oci
    12.4. Mecanismes per tenir un esperit crític davant l’oferta televisiva
    12.5. Anàlisi dels mitjans de comunicació
    12.6. Els missatges dels medis de comunicació
    12.7. Estudiar les ofertes d’oci del teu municipi
    13. Educació per a la salut
    13.1. Importància d’una bona alimentació
    13.2. Canvis hormonals a l’adolescència
    13.3. Coneixement dels mètodes anticonceptius
    13.4. Coneixement de les conseqüències del consum de drogues, alcohol i tabac
    13.5. Nocions de primers auxilis davant d’accidents
    14. Educació en educació viària
    14.1. Normes de circulació
    14.2. Respecte a tots els vianants
    14.3. Respecte a tot el mobiliari urbà
    15. Educació per a la pau i la convivència
    15.1. Parlem de pau
    15.2. Els drets humans
    15.3. Cultures
    15.4. Necessitat de relacionar-se amb l’entorn social
    15.5. Comunitats de veïns
    15.6. Participació en activitats del barri
    15.7. Concepte d’expansió, d’aïllament
    15.8. Serveis del barri
    15.9. Serveis per a joves

  • TEMA 2: Àmbit acadèmic

    1. Ensenyament Secundari Obligatori
    1.1. Currícucum
    1.1.1. Crèdits de síntesi
    1.1.2. Avaluació en l’ESO
    1.2. Seguiment acadèmic de l’alumne
    2. Tècniques i hàbits d’aprenentatge

CRÈDITS DE TUTORIA 4t d’ESO
  • TEMA 1: Àmbit personal

    1. Coneixement del tutor i de l’equip docent
    1.1. Tutor: Funcions del tutor
    2. Organització i dinàmica del grup classe
    2.1. Organització
    2.2. Dinàmica
    2.2.1. Mecanismes que afavoreixin la col·laboració i
    3. Educació en valors
    4. Participació en activitats del barri,Concepte d’expansió, aïllament, Serveis del barri, Serveis per a joves, Les expectatives socials que tenen els joves, El joves passen de tot?, marginació juvenil
    5. Temps de lleure
    6. Educació per a la salut
    7. Educació en educació viària
    8. Educació per a la pau i la convivència
    9. Educació per a ser un bon ciutadà

  • TEMA 2: Àmbit acadèmic

    1. Ensenyament Secundari Obligatori
    2. Currículum
    3. Organització curricular
    4. Seguiment acadèmic de l’alumne
    5. Batxillerat
    6. Currícucum
    7. Organització curricular
    8. Tècniques i hàbits d’aprenentatge
    9. Tècniques per a la comprensió escrita
  • TEMA 3: Àmbit professional

    1. Orientació professional
    2. Orientació acadèmica
    3. Mecanismes per fer un bon seguiment de l’aprenentatge
    4. Estudi de les famílies professionals
    5. Ensenyament
    6. Estudis
    7. Programes de garantia social

Cap amunt

Secretaria

  • Proves anuals per completar els ensenyament d’ESO
  • Proves extraordinaries per l´obtencio del Graduat (Març 2018)
  • Documentació per a la matrícula 2017 / 2018 d’ESO
  • Preinscripció ESO pel curs 2018-2019
  • Atenció! Obert el termini per sol·licitar beques d’Educació Especial
  • Ajuts per alumnes amb necessitats específiques
  • Proves anuals per completar els ensenyament d’ESO

INS Antoni Cumella - c/ Roger de Flor, s/n - 08401 Granollers Tel: 935 163 896
a8017931@xtec.cat