DINÀMICA DE L’EQUIP DOCENT
– L’equip docent és específic d’un grup classe, per la qual cosa cada professor/a pertany a tants equip docents com grups tingui.
– Les reunions de l’equip docent són totes a les 13:30, menys les d’avaluació que poden ser el dimecres o el divendres a la tarda. Tots els professors tenen la obligació d’assistir a totes les reunions.
– El professorat de crèdits variables i d’optatives no té obligació d’assistir a les reunions d’equip docent ni a les avaluacions, però si que cal que lliuri les notes o observacions al tutor.
– A cada nivell hi ha un sol equip docent que elabora i avalua el crèdit de síntesi.
– Cada professor/a només pertany a un equip docent de crèdit de síntesi.
L’equip docent es reunirà periòdicament per
a) Planificar: els treballs, deures, exàmens i sortides del grup classe.
b) Fixar i fer el seguiment dels objectius pedagògics establert a cada nivell.
c) Fer el seguiment acadèmic de l’alumne/a.
d) Coordinar activitats que impliquen diferents àrees.
e) Avaluar trimestral i globalment a l’alumne/a.
L’equip docent ha de portar a terme:
– Programar activitats per l’assoliment dels objectius específics procedimentals i actitudinals necessaris per crear una bona dinàmica de treball en el grup:
* Objectius actitudinals assolibles
· Tenir una actitud positiva davant nous aprenentatges.
· Potenciar l’hàbit d’escoltar atentament sense distreure’s ni interrompre durant les explicacions del professor/a.
· Tenir una actitud responsable davant l’estudi (exàmens, treballs, deures..).
· Respectar els companys i tot el personal del centre.
· Respectar el material i les instal·lacions del centre.
· Col·laborar en les activitats proposades pels professors/es o altres alumnes.
* Objectius procedimentals assolibles
· Tenir cura de la presentació de tots els treballs i deures.
· Utilitzar les tècniques d’estudi: esquemes, resums, fitxes d’estudi …
SEGUIMENT DE L’ALUMNE-A
– Periòdicament l’equip docent es reuneix per fer el seguiment de alumne/a i decideix pautes d’actuació (reforços, comunicació a la família, EAP, Servei Social…)
– A finals del mes d’octubre es realitza una preavaluació a tot l’alumnat per tenir coneixement del seu procés d’aprenentatge i l’adaptació al Centre. Aquesta valoració es dóna per escrit a les famílies i se’ls demana la seva col·laboració.
– Al llarg del curs es realitzen 3 avaluacions.
– Les valoracions dels crèdits comuns, variables i de síntesi es realitzen en tres aspectes: fets o conceptes, procediments, hàbits o valors i una valoració global, amb una periodicitat trimestral.
– Els tutors/es disposen d’una hora de visita setmanal, per rebre els pares/mares o tutors. Aquests poden sol·licitar una entrevista sempre que ho creguin convenient. Per altra banda el tutor/a es posa en comunicació, per via telefònica, carta o a través de l’agenda de
l’alumne/a amb les famílies, per tal d’informar-los o per sol·licitar una entrevista.
– Els tutors/es lliuren les notes personalment als pare/mares o tutors de l’alumnat a la primera avaluació i a final de curs .