Tel: 935 163 896
  • ACCIÓ TUTORIAL
  • Agendes de 1ESO
  • Agendes de 2ESO
  • Agendes de 3ESO
  • Agendes de 4ESO
  • AMPA – Associació de mares i pares de l’IES Antoni Cumella
  • DINÀMICA ACADÈMICA
  • Equipament del centre
  • Estudis
    • CURRÍCULUM DE L’ESO – L’ENSENYAMENT SECUNDARI
      • PRIMER D’ESO
      • QUART D’ESO
      • SEGON D’ESO
      • TERCER D’ESO
    • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
      • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
      • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
      • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
      • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Grup Experimental Plurilingüe
  • Història del centre
    • Capítol 1. – Sobre l’ensenyament mitjà a Granollers: alguns antecedents
    • Capítol 2.- Les iniciatives per a la construcció de l’actual Institut
    • Capítol 3.- Els passos per a l’adquisició dels terrenys
    • Capítol 4.- Les obres
    • Capítol 5.- Algunes notes sobre l’evolució de l’Institut
  • Informació Erasmus+
  • Informació Erasmus+ (English version)
  • Inici
  • Organització
    • Comissions
    • Règim intern
      • Guia de convivència ESO
        • Guia de convivència batxillerat
  • PROJECTES I DIVERSOS
  • Proves-extraordinaries-març-TECNOLOGIES
  • Recull de notícies
  • Tutoria Entre Iguals
  • Últimes entrades al blog
  • Informació de l´ESO

logo


  • L’institut
    • Història
      • Història del centre
    • Organització
    • Règim intern
    • Equipament del centre
  • Info
    • Informació de l´ESO
    • Dinàmica acadèmica
    • Acció tutorial
    • Informació Erasmus+ (English version)
    • Projectes i diversos
  • Depts.
    • Ciències Naturals
    • Ciències Socials
    • Educació Física
    • Física i Química
    • Llengua Castellana
    • Llengua Catalana
    • Llengües Clàssiques
    • Llengües Estrangeres
    • Matemàtiques
    • Música
    • Tecnologia
    • Psicopedagogia
    • Religió
    • Visual i Plàstica
  • AMPA
  • Agendes
    • Agendes de 1ESO
    • Agendes de 2ESO
    • Agendes de 3ESO
    • Agendes de 4ESO
  • GEP
    • Informació GEP
    • GEP’s Blog
  • TEI
    • TEI Blog
  • Erasmus+
    • Erasmus+ Web
    • Erasmus+ Blog
    • Informació Erasmus+
facebook
twitter
youtube


CURRÍCULUM DE L’ESO – L’ENSENYAMENT SECUNDARI

Àmbits i àrees

L’Ensenyament secundari està estructurat en tres àmbits de coneixement: el científico-tecnològic, el d’humanitats i el d’expressió.

Cada àmbit està dividit en àrees:
Àmbit Científico-tecnològic: Matemàtiques, Ciències experimentals, Tecnologia.
Àmbit d’Humanitats: Llengua catalana, Llengua castellana, Llengua estrangera, Ciències socials, Religió, activitats alternatives.
Àmbit d’Expressió: Educació visual i plàstica, Educació física, Música.
Per tant, hi ha deu àrees. A part, hem d’incloure la Tutoria.

Currículum

L’ objectiu prioritari de l’educació és garantir que tota persona adquireixi les competències bàsiques que li permetin progressar de manera autònoma i integrar-se socialment i laboralment.
El domini del llenguatge, el càlcul, el coneixement físic i social del món i el conjunt de valors que donen maduresa i autonomia són el nucli sobre el qual es defineixen les competències bàsiques.
Per assolir aquestes competències bàsiques cada àrea determina els continguts necessaris de fets, conceptes, procediments i hàbits de cada crèdit.

Crèdits

Cada àrea organitza els seus coneixements en unitats didàctiques, denominades Crèdits, d’una durada de 35 hores.
Hi ha tres tipus de crèdits: comuns, variables i de síntesi

Crèdits comuns:

Són crèdits trimestrals que hauran de cursar tots els alumnes. En ells s’hi troben els continguts bàsics de l’Educació Secundària.

Crèdits variables:

Són crèdits quadrimestrals que permeten construir el teu propi currículum.
Hi ha diferents tipus de crèdits variables:
CCVV d’iniciació: Tracten continguts que no es treballen en els crèdits comuns i que poden ser interessants i necessaris en posteriors estudis o professions.
CCVV de reforç: Et donen l’oportunitat de treballar continguts que no has assolit fins el moment i que són necessaris per adquirir un bon ritme d’aprenentatge.
CCVV d’ampliació: Presenten continguts que has treballat en els crèdits comuns i que, pels teus interessos o motivacions, són interessants de fer.
Tria dels crèdits variables: Aquesta guia t’ha d’ajudar -amb la col·laboració del teu tutor i dels teus pares- a triar els crèdits variables que has de fer durant el curs. Has de saber que estàs en un procés de formació, en el qual intervenen molts aspectes: les teves il·lusions, possibilitats, expectatives, i cal que prenguis una decisió d’una manera reflexiva, objectiva i conscient.

Crèdit de síntesi:

És un crèdit que té com objectiu posar en pràctica alguns aspectes treballats en els crèdits comuns, a més de donar-te l’oportunitat de treballar de forma més autònoma, al voltant d’un punt d’interès, i d’avaluar el teu grau de maduresa.

Cap amunt
DISSENY CURRICULAR DE L’ESO

El currículum de l’ESO té com a característiques:

  • Agrupament de l’alumnat en grups flexibles de nombre variable, de manera que això faciliti l’atenció personalitzada o en petits grups d’alumnes amb dificultats d’aprenentatge o amb necessitats educatives especials.
  • Adequacions crucials que impliquen variacions en el temps.
  • Els grups classe no sempre tenen el mateix nombre d’alumnes.
  • L’alumnat amb necessitats educatives especials són atesos en hores de desdoblament de les matèries instrumentals i en crèdits variables. L’aprenentatge de les diferents àrees és comprensiu i es parteix sempre dels coneixements que té l’alumne/a.
  • Els/les alumnes cursen un crèdit de síntesi entre el segon i tercer trimestre que el realitzen una part al centre i una altre en un alberg o casa de colònies.
  • L’avaluació es durà a terme en relació amb els objectius generals de cada àrea.
  • L’equip docent, sempre que sigui possible, es mantindrà al llarg de tot un cicle.
  • L’alumnat d’EO tindran proves de recuperació a finals de juny.
  •  Els/les alumnes que tenen matèries pendents hauran de fer activitats de recuperació a l’estiu i lliurar-les als professors corresponents a principis de curs. Si són avaluades positivament, es considerarà que l’alumne/a ha recuperat aquella matèria.
  • Els/les alumnes d’ESO poden optar pel Francès com a segona llengua cursant 6 crèdits.

Estudis

  • CURRÍCULUM DE L’ESO
    • PRIMER D’ESO
    • SEGON D’ESO
    • TERCER D’ESO
    • QUART D’ESO
  • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
    • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
    • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
    • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
    • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Agendes de 1ESO

INS Antoni Cumella - c/ Roger de Flor, s/n - 08401 Granollers Tel: 935 163 896
a8017931@xtec.cat