Distribució de matèries i hores setmanals de 1r d’ESO
Matèries |
Hores
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
|
CATALÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CASTELLÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
MATEMÀTIQUES |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
ANGLÈS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES SOCIALS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES NATURALS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
TECNOLOGIA |
2
|
1
|
1
|
||
MÚSICA |
2
|
1
|
1
|
||
EDUCACIÓ FÍSICA |
2
|
1
|
1
|
||
AE/REL. /HIST. REL |
2
|
1
|
1
|
||
OPTATIVA |
1
|
1
|
|||
TREBALL D’ESTUDI |
1
|
1
|
|||
TALLER DE LECTURA |
1
|
1
|
|||
TUTORIA |
1
|
1
|
|||
TOTAL 1r ESO |
30
|
Crèdits variables per a escollir 1r d’ESO
CODI
|
ÀREA
|
TÍTOL
|
QUADRIMESTRALS
|
FR1
|
FRANCÈS
|
INICIACIÓ AL FRANCÈS
|
1r, 2n
|
INF1
|
MATEMÀTIQUES
|
INFORMÀTICA
|
1r, 2n
|
CLU
|
CATALÀ
|
CLUB DE LECTURA
|
1r, 2n
|
BAD
|
E. FÍSICA
|
BÀDMINTON
|
1r, 2n
|
LEA
|
V. PLÀSTICA
|
LLENGUATGE ARTÍSTIC
|
1r, 2n
|
Descripció dels Crèdits Variables de 1r d’ESO
TÍTOL | INICIACIÓ AL FRANCÈS |
ÀREA | FRANCÈS |
CODI | FR1 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSIntroduir l’alumne/a a la llengua francesa a fi de facilitar-li l’aprenentatge.
Descriure la pronúncia i la grafia del francès i saber-les relacionar.
Conèixer l’estructura de frase i produir petites oracions.
Escoltar diàlegs senzills de la vida quotidiana i ser capaços de reproduir-los.
Entendre i utilitzar el francès en les consignes més habituals de la classe.
Adquirir unes competències bàsiques.
Saludar i presentar-se, fer una descripció senzilla, situar-se en el lloc i el temps.
Demanar informacions senzilles sobre aspectes de la vida quotidiana.
Descobrir i aprendre el lèxic relatiu a tots els continguts enunciats.
Descobrir els aspectes socio-culturals del francès que intervenen en un bon ús de la llengua.DESCRIPCIÓEs treballarà a partir de documents orals i de fitxes elaborades pel professor.
Es privilegiaran les activitats de grup i de contingut lúdic.AVALUACIÓSerà de forma contínua i tindrà en compte l’actitud de l’alumne/a i la seva participació a classe per sobre de les seves aptituds en l’aprenentatge d’una llengua estrangera, ja que es tracta d’un crèdit d’iniciació.
Es valoraran conceptes com la disposició de l’alumne/a davant l’assignatura, la motivació, l’esforç i la presentació dels treballs o de la llibreta.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel professor o llibre de text.
TÍTOL | INFORMÀTICA I |
ÀREA | MATEMÀTIQUES |
CODI | INF1 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSIdentificar la composició i explicar el funcionament d’un sistema informàtic.
Usar els diferents perifèrics: teclat, ratolí, impressores, mòdem i unitats d’emmagatzemament amb correcció i seguretat.
Explicar els tipus, la codificació i els suports físics de la informació.
Crear, editar, emmagatzemar, recuperar, modificar i imprimir un document de text amb taules, tabuladors, columnes i elements gràfics inserits (Word).
Utilitzar el programa Paint.
Introduir l’ús d’Internet i conèixer la web EDU 365.
Usar el programa Clic d’ordinador per realitzar activitats de diferents àrees.
Analitzar i valorar els canvis que provoca la utilització de la tecnologia de la informació en els diferents àmbits de la vida.DESCRIPCIÓEs plantejaran a l’alumne/a diverses activitats on es treballaran els objectius del crèdit.AVALUACIÓA partir d’una avaluació inicial, es valorarà el progrés de l’alumne/a tant en els conceptes com en els valors i en les actituds.
Es valorarà la confiança de l’alumne/a en les seves pròpies capacitats per resoldre situacions problemàtiques.
Es valorarà el treball realitzat a classe ja sigui fet individualment o en grup.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari, aula d’informàtica.
TÍTOL | CLUB DE LECTURA |
ÀREA | CATALÀ |
CODI | CLU |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConèixer els elements fonamentals que componen una obra literària.
Descobrir i valorar la lectura com una activitat lúdica.
Expressar de forma resumida el tema i argument des textos llegits.
Conèixer les biografies des autores/as de les obres.
Despertar en els alumnes el gust per la lectura.DESCRIPCIÓEs farà una breu i senzilla descripció des elements bàsics de l’obra literària.
Es realitzarà la lectura de textos adequats a seva edat.
Es comentaran y valoraran per part dels alumnes les lectures que es vagin realitzant.
Els alumnes realitzaran una exposició oral de les seves lectures.
S’estimularà a la participació de tota la classe en els comentaris de les lectures mitjançant fitxes.
S’animarà als alumnes a que recomanin als seus companys les lectures que més els hagi agradat i a que se intercanviïn els llibres.AVALUACIÓEs valorarà el treball i la participació de l’alumne/a durant el crèdit.
Es realitzaran algunes activitats d’avaluació al llarg del crèdit.MATERIAL NECESSARITextos que apareixen en el llibre del crèdit comú i llibres de lectura.
TÍTOL | BÀDMINTON |
ÀREA | EDUCACIÓ FÍSICA |
CODI | BAD |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSExecutar els principals cops tècnics d’atac i defensa.
Prendre decisions encertades de tàctica.
Conèixer les regles bàsiques del joc.DESCRIPCIÓPràctica de diferents exercicis d’adaptació i tècnics.
Realització d’activitats amb objectius tàctics.
Pràctiques de joc real.AVALUACIÓEs valorarà la participació i actitud durant la classe.
Es farà una prova de control tècnic.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.
TÍTOL | LLENGUATGE ARTÍSTIC |
ÀREA | VISUAL I PLÀSTICA |
CODI | LEA |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSAdquirir la capacitat amb la qual pugui expressar, fent ús dels recursos gràfico-plàstics, allò que es veu i que es capta sensiblement de la realitat.
Expressar plàsticament idees, fets, narracions i vivències de manera imaginativa.
Fomentar l’observació de la naturalesa i el món que ens envolta, des d’un punt de vista plàstic.DESCRIPCIÓVisió de diferents imatges.
Percepció de diferents maneres de la mateixa realitat.
Captació dels elements visuals dominants que particularitzen un objecte: forma, textura, color i mesura.
Utilització del color de manera subjectiva.AVALUACIÓRiquesa d’informació.
Capacitat d’observació i d’atenció.
Pulcritud en el treball.MATERIAL NECESSARIElaborat pel seminari.
Descripció del Crèdit de Síntesi de 1r d’ESO
El centre d’interès aquest any és l’estudi de la qualitats dels ambients aquàtics a les Guilleries, és un tema que permet a l’alumne treballar molts dels coneixements adquirits en aquest primer curs d’ESO.
L’estudi es realitzarà en l’ecosistema del pantà de Sau del 10 al 14 de març, el tres primers dies a Vilanova de Sau. Per la realització d’aquest crèdit ens hem acollit a la proposta de l’Associació Catalana de cases de colònies que disposa de l’equipament i les instal·lacions adequades per realitzar-lo.
L’educació ambiental és un procés educatiu que desenvolupa actituds i capacitats per a comprendre les relacions d’interdependència que es donen entre les societats humanes i els seus medis.
Segons aquests principis els objectius d’aquest crèdit són:
- Realitzar anàlisi de les característiques físico-químiques de l’aigua, a partir d’un treball de camp, on s’apliquen tècniques de mostreig, observacions i mesures.
- Conèixer el conceptes de diversitat i grau de contaminació.
- Conèixer la diversitat biològica en un medi aquàtic.
- Diferenciar el funcionament dels ecosistemes aquàtics a partir de l’anàlisi i el tractament de les dades experimentals.
- Conèixer els usos dels embassaments, la seva problemàtica ambiental i les possibles solucions.