Tel: 935 163 896
  • ACCIÓ TUTORIAL
  • Agendes de 1ESO
  • Agendes de 2ESO
  • Agendes de 3ESO
  • Agendes de 4ESO
  • AMPA – Associació de mares i pares de l’IES Antoni Cumella
  • DINÀMICA ACADÈMICA
  • Equipament del centre
  • Estudis
    • CURRÍCULUM DE L’ESO – L’ENSENYAMENT SECUNDARI
      • PRIMER D’ESO
      • QUART D’ESO
      • SEGON D’ESO
      • TERCER D’ESO
    • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
      • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
      • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
      • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
      • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Grup Experimental Plurilingüe
  • Història del centre
    • Capítol 1. – Sobre l’ensenyament mitjà a Granollers: alguns antecedents
    • Capítol 2.- Les iniciatives per a la construcció de l’actual Institut
    • Capítol 3.- Els passos per a l’adquisició dels terrenys
    • Capítol 4.- Les obres
    • Capítol 5.- Algunes notes sobre l’evolució de l’Institut
  • Informació Erasmus+
  • Informació Erasmus+ (English version)
  • Inici
  • Organització
    • Comissions
    • Règim intern
      • Guia de convivència ESO
        • Guia de convivència batxillerat
  • PROJECTES I DIVERSOS
  • Proves-extraordinaries-març-TECNOLOGIES
  • Recull de notícies
  • Tutoria Entre Iguals
  • Últimes entrades al blog
  • Informació de l´ESO

logo


  • L’institut
    • Història
      • Història del centre
    • Organització
    • Règim intern
    • Equipament del centre
  • Info
    • Informació de l´ESO
    • Dinàmica acadèmica
    • Acció tutorial
    • Informació Erasmus+ (English version)
    • Projectes i diversos
  • Depts.
    • Ciències Naturals
    • Ciències Socials
    • Educació Física
    • Física i Química
    • Llengua Castellana
    • Llengua Catalana
    • Llengües Clàssiques
    • Llengües Estrangeres
    • Matemàtiques
    • Música
    • Tecnologia
    • Psicopedagogia
    • Religió
    • Visual i Plàstica
  • AMPA
  • Agendes
    • Agendes de 1ESO
    • Agendes de 2ESO
    • Agendes de 3ESO
    • Agendes de 4ESO
  • GEP
    • Informació GEP
    • GEP’s Blog
  • TEI
    • TEI Blog
  • Erasmus+
    • Erasmus+ Web
    • Erasmus+ Blog
    • Informació Erasmus+
facebook
twitter
youtube


PRIMER D’ESO

Distribució de matèries i hores setmanals de 1r d’ESO
Matèries
Hores
1r trimestre
2n trimestre
3r trimestre
CATALÀ
3
1
1
1
CASTELLÀ
3
1
1
1
MATEMÀTIQUES
3
1
1
1
ANGLÈS
3
1
1
1
CIÈNCIES SOCIALS
3
1
1
1
CIÈNCIES NATURALS
3
1
1
1
TECNOLOGIA
2
1
1
MÚSICA
2
1
1
EDUCACIÓ FÍSICA
2
1
1
AE/REL. /HIST. REL
2
1
1
OPTATIVA
1
1
TREBALL D’ESTUDI
1
1
TALLER DE LECTURA
1
1
TUTORIA
1
1
TOTAL 1r ESO
30
Cap amunt
Crèdits variables per a escollir 1r d’ESO
CODI
ÀREA
TÍTOL
QUADRIMESTRALS
FR1
FRANCÈS
INICIACIÓ AL FRANCÈS
1r, 2n
INF1
MATEMÀTIQUES
INFORMÀTICA
1r, 2n
CLU
CATALÀ
CLUB DE LECTURA
1r, 2n
BAD
E. FÍSICA
BÀDMINTON
1r, 2n
LEA
V. PLÀSTICA
LLENGUATGE ARTÍSTIC
1r, 2n
Cap amunt
Descripció dels Crèdits Variables de 1r d’ESO
TÍTOL INICIACIÓ AL FRANCÈS
ÀREA FRANCÈS
CODI FR1
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSIntroduir l’alumne/a a la llengua francesa a fi de facilitar-li l’aprenentatge.

Descriure la pronúncia i la grafia del francès i saber-les relacionar.

Conèixer l’estructura de frase i produir petites oracions.

Escoltar diàlegs senzills de la vida quotidiana i ser capaços de reproduir-los.

Entendre i utilitzar el francès en les consignes més habituals de la classe.

Adquirir unes competències bàsiques.

Saludar i presentar-se, fer una descripció senzilla, situar-se en el lloc i el temps.

Demanar informacions senzilles sobre aspectes de la vida quotidiana.

Descobrir i aprendre el lèxic relatiu a tots els continguts enunciats.

Descobrir els aspectes socio-culturals del francès que intervenen en un bon ús de la llengua.DESCRIPCIÓEs treballarà a partir de documents orals i de fitxes elaborades pel professor.

Es privilegiaran les activitats de grup i de contingut lúdic.AVALUACIÓSerà de forma contínua i tindrà en compte l’actitud de l’alumne/a i la seva participació a classe per sobre de les seves aptituds en l’aprenentatge d’una llengua estrangera, ja que es tracta d’un crèdit d’iniciació.

Es valoraran conceptes com la disposició de l’alumne/a davant l’assignatura, la motivació, l’esforç i la presentació dels treballs o de la llibreta.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel professor o llibre de text.

Cap amunt
TÍTOL INFORMÀTICA I
ÀREA MATEMÀTIQUES
CODI INF1
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSIdentificar la composició i explicar el funcionament d’un sistema informàtic.

Usar els diferents perifèrics: teclat, ratolí, impressores, mòdem i unitats d’emmagatzemament amb correcció i seguretat.

Explicar els tipus, la codificació i els suports físics de la informació.

Crear, editar, emmagatzemar, recuperar, modificar i imprimir un document de text amb taules, tabuladors, columnes i elements gràfics inserits (Word).

Utilitzar el programa Paint.

Introduir l’ús d’Internet i conèixer la web EDU 365.

Usar el programa Clic d’ordinador per realitzar activitats de diferents àrees.

Analitzar i valorar els canvis que provoca la utilització de la tecnologia de la informació en els diferents àmbits de la vida.DESCRIPCIÓEs plantejaran a l’alumne/a diverses activitats on es treballaran els objectius del crèdit.AVALUACIÓA partir d’una avaluació inicial, es valorarà el progrés de l’alumne/a tant en els conceptes com en els valors i en les actituds.

Es valorarà la confiança de l’alumne/a en les seves pròpies capacitats per resoldre situacions problemàtiques.

Es valorarà el treball realitzat a classe ja sigui fet individualment o en grup.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari, aula d’informàtica.

Cap amunt
TÍTOL CLUB DE LECTURA
ÀREA CATALÀ
CODI CLU
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConèixer els elements fonamentals que componen una obra literària.

Descobrir i valorar la lectura com una activitat lúdica.

Expressar de forma resumida el tema i argument des textos llegits.

Conèixer les biografies des autores/as de les obres.

Despertar en els alumnes el gust per la lectura.DESCRIPCIÓEs farà una breu i senzilla descripció des elements bàsics de l’obra literària.

Es realitzarà la lectura de textos adequats a seva edat.

Es comentaran y valoraran per part dels alumnes les lectures que es vagin realitzant.

Els alumnes realitzaran una exposició oral de les seves lectures.

S’estimularà a la participació de tota la classe en els comentaris de les lectures mitjançant fitxes.

S’animarà als alumnes a que recomanin als seus companys les lectures que més els hagi agradat i a que se intercanviïn els llibres.AVALUACIÓEs valorarà el treball i la participació de l’alumne/a durant el crèdit.

Es realitzaran algunes activitats d’avaluació al llarg del crèdit.MATERIAL NECESSARITextos que apareixen en el llibre del crèdit comú i llibres de lectura.

Cap amunt
TÍTOL BÀDMINTON
ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA
CODI BAD
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSExecutar els principals cops tècnics d’atac i defensa.

Prendre decisions encertades de tàctica.

Conèixer les regles bàsiques del joc.DESCRIPCIÓPràctica de diferents exercicis d’adaptació i tècnics.

Realització d’activitats amb objectius tàctics.

Pràctiques de joc real.AVALUACIÓEs valorarà la participació i actitud durant la classe.

Es farà una prova de control tècnic.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL LLENGUATGE ARTÍSTIC
ÀREA VISUAL I PLÀSTICA
CODI LEA
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSAdquirir la capacitat amb la qual pugui expressar, fent ús dels recursos gràfico-plàstics, allò que es veu i que es capta sensiblement de la realitat.

Expressar plàsticament idees, fets, narracions i vivències de manera imaginativa.

Fomentar l’observació de la naturalesa i el món que ens envolta, des d’un punt de vista plàstic.DESCRIPCIÓVisió de diferents imatges.

Percepció de diferents maneres de la mateixa realitat.

Captació dels elements visuals dominants que particularitzen un objecte: forma, textura, color i mesura.

Utilització del color de manera subjectiva.AVALUACIÓRiquesa d’informació.

Capacitat d’observació i d’atenció.

Pulcritud en el treball.MATERIAL NECESSARIElaborat pel seminari.

Cap amunt
Descripció del Crèdit de Síntesi de 1r d’ESO

El centre d’interès aquest any és l’estudi de la qualitats dels ambients aquàtics a les Guilleries, és un tema que permet a l’alumne treballar molts dels coneixements adquirits en aquest primer curs d’ESO.
L’estudi es realitzarà en l’ecosistema del pantà de Sau del 10 al 14 de març, el tres primers dies a Vilanova de Sau. Per la realització d’aquest crèdit ens hem acollit a la proposta de l’Associació Catalana de cases de colònies que disposa de l’equipament i les instal·lacions adequades per realitzar-lo.
L’educació ambiental és un procés educatiu que desenvolupa actituds i capacitats per a comprendre les relacions d’interdependència que es donen entre les societats humanes i els seus medis.

Segons aquests principis els objectius d’aquest crèdit són:

  • Realitzar anàlisi de les característiques físico-químiques de l’aigua, a partir d’un treball de camp, on s’apliquen tècniques de mostreig, observacions i mesures.
  • Conèixer el conceptes de diversitat i grau de contaminació.
  • Conèixer la diversitat biològica en un medi aquàtic.
  • Diferenciar el funcionament dels ecosistemes aquàtics a partir de l’anàlisi i el tractament de les dades experimentals.
  • Conèixer els usos dels embassaments, la seva problemàtica ambiental i les possibles solucions.
Cap amunt

Estudis

  • CURRÍCULUM DE L’ESO
    • PRIMER D’ESO
    • SEGON D’ESO
    • TERCER D’ESO
    • QUART D’ESO
  • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
    • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
    • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
    • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
    • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Agendes de 1ESO

INS Antoni Cumella - c/ Roger de Flor, s/n - 08401 Granollers Tel: 935 163 896
a8017931@xtec.cat