Distribució de matèries i hores setmanals de 2n d’ESO
Matèries |
Hores
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
|
CATALÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CASTELLÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
MATEMÀTIQUES |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
ANGLÈS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES SOCIALS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES NATURALS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
TECNOLOGIA |
2
|
1
|
1
|
||
MÚSICA |
2
|
1
|
1
|
||
VISUAL I PLÀSTICA |
2
|
1
|
1
|
||
EDUCACIÓ FÍSICA |
2
|
1
|
1
|
||
OPTATIVA |
1
|
1
|
|||
TREBALL D’ESTUDI |
1
|
1
|
|||
TALLER DE LECTURA |
1
|
1
|
|||
TUTORIA |
1
|
1
|
|||
TOTAL 2n ESO |
30
|
Crèdits variables per a escollir 2n d’ESO
CODI
|
ÀREA
|
TÍTOL
|
TRIMESTRES
|
FR1
|
FRANCÈS
|
INICIACIÓ AL FRANCÈS
|
2n, 3r
|
CLU
|
CATALÀ
|
CLUB DE LECTURA
|
1r, 3r
|
BAD
|
E. FÍSICA
|
BÀDMINTON
|
1r, 2n, 3r
|
CO
|
RELIGIÓ
|
ISRAEL, EL POBLE DE LA BIBLIA
|
1r
|
003
|
RELIGIÓ
|
PERSONATGES BÍBLICS
|
2n, 3r
|
IMP2
|
ANGLÈS
|
IMPROVE YOUR ENGLISH 2
|
1r, 2n, 3r
|
Descripció dels crèdits variables de 2n d’ESO
TÍTOL | INICIACIÓ AL FRANCÈS |
ÀREA | FRANCÈS |
CODI | FR1 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS VA DESTINAT |
TOTS |
CONDICIONS PRÈVIES | CAP |
OBJECTIUS | Introduir l’alumne/a a la llengua francesa a fi de facilitar-li l’aprenentatge. Descriure la pronúncia i la grafia del francès i saber-les relacionar. Conèixer l’estructura de frase i produir petites oracions. Escoltar diàlegs senzills de la vida quotidiana i ser capaços de reproduir-los. Entendre i utilitzar el francès en les consignes més habituals de la classe. Adquirir unes competències bàsiques. Saludar i presentar-se, fer una descripció senzilla, situar-se en el lloc i el temps. Demanar informacions senzilles sobre aspectes de la vida quotidiana. Descobrir i aprendre el lèxic relatiu a tots els continguts enunciats. Descobrir els aspectes socio-culturals del francès que intervenen en un bon ús de la llengua. |
DESCRIPCIÓ | Es treballarà a partir de documents orals i de fitxes elaborades pel professor. Es privilegiaran les activitats de grup i de contingut lúdic. |
AVALUACIÓ | Serà de forma contínua i tindrà en compte l’actitud de l’alumne/ai la seva participació a classe per sobre de les seves aptituds en l’aprenentatge d’una llengua estrangera, ja que es tracta d’un crèdit d’iniciació. Es valoraran conceptes com la disposició de l’alumne/a davant l’assignatura, la motivació, l’esforç i la presentació dels treballs o de la llibreta. |
MATERIAL NECESSARI | Material elaborat pel professor o llibre de text. |
TÍTOL | CLUB DE LECTURA |
ÀREA | CATALÀ |
CODI | CLU |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 3r |
ALUMNES ALS QUALS VA DESTINAT |
TOTS |
CONDICIONS PRÈVIES | CAP |
OBJECTIUS | Conèixer els elements fonamentals que componen una obra literària. Descobrir i valorar la lectura com una activitat lúdica. Expressar de forma resumida el tema i argument des textos llegits. Conèixer les biografies des autores/as de les obres. Despertar en els alumnes el gust per la lectura. |
DESCRIPCIÓ | Es farà una breu i senzilla descripció des elements bàsics de l’obra literària. Es realitzarà la lectura de textos adequats a seva edat. Es comentaran y valoraran per part dels alumnes les lectures que es vagin realitzant. Els alumnes realitzaran una exposició oral de les seves lectures. S’estimularà a la participació de tota la classe en els comentaris de les lectures mitjançant fitxes. S’animarà als alumnes a que recomanin als seus companys les lectures que més els hagi agradat i a que se intercanviïn els llibres. |
AVALUACIÓ | Es valorarà el treball i la participació de l’alumne/a durant el crèdit. Es realitzaran algunes activitats d’avaluació al llarg del crèdit. |
MATERIAL NECESSARI | Textos que apareixen en el llibre del crèdit comú y llibres de lectura. |
TÍTOL | BÀDMINTON |
ÀREA | EDUCACIÓ FÍSICA |
CODI | BAD |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS VA DESTINAT |
TOTS |
CONDICIONS PRÈVIES | CAP |
OBJECTIUS | Executar els principals cops tècnics d’atac i defensa. Prendre decisions encertades de tàctica. Conèixer les regles bàsiques del joc. |
DESCRIPCIÓ | Pràctica de diferents exercicis d’adaptació i tècnics. Realització d’activitats amb objectius tàctics. Pràctiques de joc real. |
AVALUACIÓ | Es valorarà la participació i actitud durant la classe. Es farà una prova de control tècnic. |
MATERIAL NECESSARI | Dossier elaborat pel seminari. |
TÍTOL | ISRAEL, EL POBLE DE LA BÍBLIA |
ÀREA | RELIGIÓ |
CODI | RE3 |
TIPOLOGIA | COMÚ |
TRIMESTRES | 1r |
ALUMNES ALS QUALS VA DESTINAT |
Alumnes que van fer l’elecció de cursar religió. |
CONDICIONS PRÈVIES | CAP |
OBJECTIUS | Introducció a la Bíblia. El Pentateüc i els llibres històrics. Els llibres profètics. Els llibres sapiencials. Els fets dels Apòstols i les cartes catòliques. Sant Pau. Tradicions orals i tradicions escrites. |
DESCRIPCIÓ | Obtenció d’informació per mitjà d’imatges documents de l’art. Lectura i interpretació de mapes geogràfics i històrics sobre el món bíblic. Identificació de les principals categories dels llibres de la Bíblia. Identificació dels diferents gèneres literaris. Estudiar alguns mites de la Bíblia. |
AVALUACIÓ | Valoració de la influència bíblica en les manifestacions artístiques. Hàbit de comprensió. Hàbit de treballar. Tenir una actitud oberta. |
MATERIAL NECESSARI | Material elaborat pel seminari. |
TÍTOL | PERSONATGES BÍBLICS |
ÀREA | RELIGIÓ |
CODI | 003 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 2n. 3r |
ALUMNES ALS QUALS VA DESTINAT |
TOTS |
CONDICIONS PRÈVIES | CAP |
OBJECTIUS | Personatges dels orígens. Els patriarques. Els personatges de l’alliberament d’Egipte. Els jutges d’Israel. Els Profetes. Jesucrist el Messies. Els Apòstols. Els seguidors de Jesús. |
DESCRIPCIÓ | Lectura comprensiva de textos concrets de la Bíblia i d’altres documents de les grans religions. Localització dels elements conceptuals d’una narració religiosa. Localització de personatges. Relació de personatges amb la vida de Jesús. Localització de personatges i esdeveniments en el temps i l’espai. |
AVALUACIÓ | Valoració de la responsabilitat, la coherència i la fidelitat en la construcció de la pròpia personalitat. Respecte a les tradicions i vivències religioses del Cristianisme, del Judaisme i de l’Islam. Interès envers la Bíblia. Capacitat de discerniment davant els comportaments i les actituds de les persones. |
MATERIAL NECESSARI | Material elaborat pel seminari. |
TÍTOL | IMPROVE YOUR ENGLISH 2 |
ÀREA | ANGLÈS |
CODI | IMP2 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 2n. 3r |
ALUMNES ALS QUALS VA DESTINAT |
TOTS |
CONDICIONS PRÈVIES | CAP |
OBJECTIUS | Promoure la independència de l’alumne/a per tal que pugui desenvolupar estratègies per a millorar tant les estructures de l’idioma com el vocabulari i les habilitats de l’alumne/a en anglès. |
DESCRIPCIÓ | Es realitzaran diferents activitats de ” reading, writing , listening i speaking ” durant tot el trimestre.També es treballarà el vocabulari fent exercicis diversos, sense deixar de banda el repàs de les estructures bàsiques. |
AVALUACIÓ | Es valorarà la constància en el treball fet a classe i a casa; també es tindrà en compte la participació activa, la cooperació en el treball en grup i en les tasques individuals. Així mateix, es tindrà present l’interès, la responsabilitat i les ganes de superar-se que hagi mostrat l’alumne durant el trimestre. |
MATERIAL NECESSARI | El llibre de text que utilitzarem en el crèdit comú i material elaborat pel seminari. |
Descripció del Crèdit de Síntesi de 2n d’ESO
El centre d’interès aquest any és l’Edat Mitjana, un tema que permet a l’alumne treballar molts dels coneixements adquirits en aquest primer cicle d’ESO. Per això faran una visita a Girona el dia 10 de març i posteriorment aniran a l’alberg de “Mas Silvestre” a Canyamars on treballarem fins el dia 12 una sèrie de conceptes de les diferents àrees vinculats a l’Edat Mitjana a partir del treball empàtic amb maquetes, disfresses d’època i altres elements.
Dels objectius que ens plantegem, en destaquen:
– Haver de manipular maquetes i diferents objectes.
– Realitzar l’estudi de les noves tecnologies introduïdes pels àrabs, i l’impacte de les diferents religions.
– Conèixer les condicions socials de l’època.
– Haver de treballar en equip.
– Reconèixer diversos tipus de conducta dels éssers socials.