Distribució de matèries i hores setmanals de 3r d’ESO
Matèries |
Hores
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
|
CATALÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CASTELLÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
MATEMÀTIQUES |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
ANGLÈS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES NATURALS |
4
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES SOCIALS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIUTADANIA/VIS. I PLÀST. |
3
|
Ciutadania
|
Visual i Plàst.
|
Visual i Plàst.
|
|
EDUCACIÓ FÍSICA |
2
|
1
|
1
|
||
TECNOLOGIA |
2
|
1
|
1
|
||
OPTATIVES |
3
|
Opt./Religió
|
Opt./Religió
|
Opt./Religió
|
|
TUTORIA |
1
|
1
|
|||
TOTAL 3r ESO |
30
|
Crèdits variables per a escollir 3r d’ESO
CODI
|
ÀREA
|
TÍTOL
|
TRIMESTRES
|
FR1
|
FRANCÈS
|
INICIACIÓ AL FRANCÈS
|
2n, 3r
|
RC1
|
CATALÀ
|
EXPRESSIÓ ORAL
|
1r, 2n, 3r
|
TNE
|
CASTELLÀ
|
TEATRO Y CINE
|
1r, 2n, 3r
|
CO
|
RELIGIÓ
|
CRÈDIT COMÚ
|
1r
|
003
|
RELIGIÓ
|
SECTES
|
2n, 3r
|
IMP2
|
ANGLÈS
|
IMPROVE YOUR ENGLISH 3
|
1r, 2n, 3r
|
REV
|
CATALÀ
|
REVISTA
|
1r, 2n, 3r
|
Descripció dels Crèdits Variables de 3r d’ESO
TÍTOL | INICIACIÓ AL FRANCÈS |
ÀREA | FRANCÈS |
CODI | FR1 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSIntroduir l’alumne/a a la llengua francesa a fi de facilitar-li l’aprenentatge.
Descriure la pronúncia i la grafia del francès i saber-les relacionar.
Conèixer l’estructura de frase i produir petites oracions.
Escoltar diàlegs senzills de la vida quotidiana i ser capaços de reproduir-los.
Entendre i utilitzar el francès en les consignes més habituals de la classe.
Adquirir unes competències bàsiques.
Saludar i presentar-se, fer una descripció senzilla, situar-se en el lloc i el temps.
Demanar informacions senzilles sobre aspectes de la vida quotidiana.
Descobrir i aprendre el lèxic relatiu a tots els continguts enunciats.
Descobrir els aspectes socio-culturals del francès que intervenen en un bon ús de la llengua.DESCRIPCIÓEs treballarà a partir de documents orals i de fitxes elaborades pel professor.
Es privilegiaran les activitats de grup i de contingut lúdic.AVALUACIÓSerà de forma contínua i tindrà en compte l’actitud de l’alumne/ai la seva participació a classe per sobre de les seves aptituds en l’aprenentatge d’una llengua estrangera, ja que es tracta d’un crèdit d’iniciació.
Es valoraran conceptes com la disposició de l’alumne/a davant l’assignatura, la motivació, l’esforç i la presentació dels treballs o de la llibreta.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel professor o llibre de text.
TÍTOL | EXPRESSIÓ ORAL |
ÀREA | CATALÀ |
CODI | EXP |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r , 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes de nova incorporació.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSAnalitzar i resumir missatges orals, formals o espontanis, singulars i plurals i reconèixer-ne els registres i elements no verbals.
Distingir el significat general d’un mot.
Aplicar als escrits personals les normes gramaticals apreses.
Demostrar les diferències morfològiques de les diverses categories gramaticals.DESCRIPCIÓFer conversa.
Treballar vocabulari.
Fer debat de temes quotidians.AVALUACIÓEs valorarà el treball fet a classe La bona disposició a l’aprenentatge.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | TEATRO Y CINE |
ÀREA | CASTELLÀ |
CODI | TNE |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r , 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSLeer textos teatrales y guiones cinematográficos.
Observar las diferencias entre un texto teatral y un guión cinematográfico.
Conocer las características del espectáculo teatral y del cinematográfico.
Reconocer las similitudes y diferencias entre el lenguaje teatral y el cinematográfico.
Comprender el proceso de una adaptación cinematográfica.
Hacer una pequeña adaptación cinematográfica.DESCRIPCIÓLeeremos textos teatrales y guiones cinematográficos.
Analizaremos las características del espectáculo teatral del espectáculo cinematográfico.
Compararemos el lenguaje teatral con el cinematográfico.
Leeremos una obra teatral y proyectaremos su adaptación cinematográfica.
Haremos una pequeña adaptación en vídeo.AVALUACIÓSe valorarán todas las actividades hechas en clase.MATERIAL NECESSARIElaborado por el seminario. Un libro de lectura. Standard.
TÍTOL | CRÈDIT COMÚ RELIGIÓ 4 |
ÀREA | RELIGIÓ |
CODI | RE4 |
TIPOLOGIA | COMÚ |
TRIMESTRES | 1r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes que van fer l’elecció de cursar religió.CONDICIONS PRÈVIESAlumnes que van fer l’elecció de cursar religió.OBJECTIUSDéu ha parlat a l’home.
El déu dels cristians.
L’home davant de Déu.
La fe, un sí personal a Jesucrist.
La fe es viu en comunitat.
La fe ens impulsa a l’amor, i l’esperançaDESCRIPCIÓObtenir dades sobre el fet i l’experiència del poble d’Israel.
Copsar les idees essencials i el sentit dels textos de l’AT.
Explicar les afirmacions de Déu proclamades en el Credo.
Reflexionar sobre l’home creat a imatge de Déu.AVALUACIÓHàbit de respectar els trets característiques del Déu de la tradició jueva i cristiana.
Tenir interès per conèixer les arrels de la convicció sobre Déu.
Tenir respecte i coneixement sobre el déu de la tradició cristiana.
Valorar la realitat de la fe en les actituds humanes.
Curiositat per aprofundir en la fe d’un Déu que es revela com a Pare.MATERIAL NECESSARIElaborat pel seminari.
TÍTOL | LES SECTES |
ÀREA | RELIGIÓ |
CODI | SEC |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 2n i 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConèixer els nous moviments religiosos i la seva influència en la societat.
Donar a entendre la problemàtica que representen les sectes,
Donar les eines necessàries per saber desxifrar les manipulacions de que són objecte els membres de cada grup.DESCRIPCIÓAnalitzar els diferents grups de sectes, i saber quin origen tenen.
Descriure les característiques d’una secta.
Esbrinar els elements condicionadors que fan que un individu entri a formar part d’una secta.
Mètodes de captació i manipulació.
Descripció dels mitjans de prevenció envers les sectes.AVALUACIÓEs valorarà el treball de classe.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.
TÍTOL | IMPROVE YOUR ENGLISH 3 |
ÀREA | ANGLÈS |
CODI | IMP2 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 2n. 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPromoure la independència de l’alumne/a per tal que pugui desenvolupar estratègies per a millorar tant les estructures de l’idioma com el vocabulari i les habilitats de l’alumne/a en anglès.DESCRIPCIÓEs realitzaran diferents activitats de ” reading, writing, listening i speaking ” durant tot el trimestre.També es treballarà el vocabulari fent exercicis diversos, sense deixar de banda el repàs de les estructures bàsiques.AVALUACIÓEs valorarà la constància en el treball fet a classe i a casa; també es tindrà en compte la participació activa, la cooperació en el treball en grup i en les tasques individuals. Així mateix, es tindrà present l’interès, la responsabilitat i les ganes de superar-se que hagi mostrat l’alumne durant el trimestre.MATERIAL NECESSARIEl llibre de text que utilitzarem en el crèdit comú i material elaborat pel seminari.
TÍTOL | REVISTA> |
ÀREA | CATALÀ |
CODI | REV |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r , 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSRecollir experiències, pròpies i activitats que es duguin a terme al centre.
Fer un equip de redacció plural, que representi tota la realitat escolar.
Aconseguir un instrument de comunicació vàlid en llengua catalana, on els principals protagonistes siguin els alumnes.DESCRIPCIÓEls alumnes treballen en diferents programes informàtics per al disseny i elaboració de la revista.AVALUACIÓBàsicament s’avaluarà el treball en grup. També es valoraran les activitats realitzades per l’elaboració de la revista (redacció de textos, disseny).MATERIAL NECESSARI—
Descripció del Crèdit de Síntesi de 3r d’ESO
Al llarg de la història l’home s’ha plantejat dubtes sobre el funcionament del seu entorn. Un dels sistemes per a obtenir respostes ha estat la creació d’hipòtesi i l’experimentació. La ciència, entesa com a activitat destinada a adquirir coneixements mitjançant l’experimentació, és el punt de partida d’aquest crèdit. L’objectiu del qual, no és l’explicació dels últims avenços en ciència i tecnologia, sinó l’aproximació al mètode científic, el pensament deductiu, la demostració de les teories i divulgació dins la comunitat científica a través de la confecció d’una revista.
Per la realització d’aquest crèdit “Ciència i Credibilitat” ens hem acollit a la proposta de “Rosa dels Vents” casa de colònies que disposa de l’equipament i les instal·lacions adequades per realitzar-lo. El crèdit es realitzarà del 10 al 14 de març, el tres primers dies a Sant Quirze de Safaja situat al moianès a la casa de colònies Can Badó.
Els objectius d’aquest crèdit són:
– Conèixer els elements essencials del procés d’experimentació científica mitjançant l’elaboració i la realització dels dissenys experimentals senzills, saber observar els resultats i extreure’n conclusions.
– Concienciar com repercuteixen les activitats humanes al medi físic i contribuir activament a la seva defensa, conservació i millorar com a element determinat de la qualitat de vida.
– Associar la ciència com a element de compressió de molts fenòmens que es produeixen en el medi físic.
– Aportar, comentar i analitzar en debat en grup, opinions i experiències relacionades amb la ciència per establir conclusions en problemes plantejats en la redacció i divulgació d’una revista científica.