Distribució de matèries i hores setmanals de 4t d’ESO
Matèries |
Hores
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
|
CATALÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CASTELLÀ |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
MATEMÀTIQUES |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
ANGLÈS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
CIÈNCIES SOCIALS |
3
|
1
|
1
|
1
|
|
ITINERARI I |
Tecnologia/Francès/
Biologia/Geologia/
Física i Química
ITINERARI II
Biologia/Geologia/
Francès/Llatí/ Informàtica/
Música/Visual i Plàstica
ITINERARI III
Tecnologia/Francès/
Viasual i Plàstica/
Informàtica/Música
FRANJA 3 HORES
Projecte
Recerca
Educació
Ètico-Cívica
Matèria
Optativa
EDUCACIÓ FÍSICA
TUTORIA
TOTAL 4t ESO
Crèdits variables per a escollir curs 4t d’ESO
CODI
|
ÀREA
|
TÍTOL
|
TIPOLOGIA
|
CIN
|
RELIGIÓ
|
CINEMA I RELIGIÓ
|
INICIACIÓ
|
FR4
|
FRANCÈS
|
FRANCÈS SEGONA LLENGUA
|
AMPLIACIÓ
|
PEN
|
FILOSOFIA
|
ATREVIÉNDONOS A PENSAR, DESARROLLO DEL PENSAMIENTO |
INICIACIÓ
|
DIO
|
V. PLÀSTICA
|
DISSENY D’UN OBJECTE
|
INICIACIÓ
|
AUD
|
MÚSICA
|
AUDICIÓ MUSICAL
|
INICIACIÓ
|
ECO
|
ECONOMIA
|
INICIACIÓ A L’ECONOMIA
|
INICIACIÓ
|
NEW
|
ANGLÈS
|
NEW TECHNOLOGIES IN ENGLISH
|
AMPLIACIÓ
|
TALL
|
CATALÀ
|
TALLER D’ESCRIPTURA
|
INICIACIÓ
|
Variables d’itinerari
ITINERARI
|
ÀREA
|
TÍTOL
|
TIPOLOGIA
|
1
|
C. NATURALS
|
INICIACIÓ A LA BIOQUÍMICA
|
INICIACIÓ
|
FÍSICA I QUÍMICA
|
AMPLIACIÓ DE FÍSICA I QUÍMICA
|
AMPLIACIÓ
|
|
2
|
FÍSICA I QUÍMICA
|
AMPLIACIÓ DE FÍSICA
|
AMPLIACIÓ
|
V. PLÀSTICA
|
DIBUIX TÈCNIC
|
INICIACIÓ
|
|
3
|
CLÀSSIQUES
|
INICIACIÓ AL LLATÍ
|
INICIACIÓ
|
C. SOCIALS
|
PROCESSOS HISTÒRICS
|
INICIACIÓ
|
|
4
|
CLÀSSIQUES
|
INICIACIÓ AL LLATÍ
|
INICIACIÓ
|
CATALÀ
|
LITERATURA CATALANA
|
INICIACIÓ
|
|
5
|
TECNOLOGIA
|
ESTRUCTURES METÀL.LIQUES
|
INICIACIÓ
|
PSICOLOGIA
|
ESCOLLIR UNA PROFESSIÓ
|
INICIACIÓ
|
Descripció dels Crèdits Variables de 4t d’ESO
TÍTOL | CINEMA I RELIGIÓ |
ÀREA | RELIGIÓ |
CODI | 004 |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r,2n,3 r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUS—DESCRIPCIÓ—AVALUACIÓEs valorarà el treball de classe.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.
TÍTOL | FRANCÈS SEGONA LLENGUA |
ÀREA | FRANCÈS |
CODI | FR |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
TRIMESTRES | 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESHaver cursat Francès.OBJECTIUSAmpliació i aprofundiment dels objectius del curs d’iniciació.
Comprendre la informació global de missatges orals senzills.
Produir missatges orals senzills.
Comprendre textos escrits de caràcter pràctic i de la vida quotidiana.
Produir textos escrits de caràcter pràctic i personal.
Conèixer la cultura dels països francòfons.DESCRIPCIÓTreballaran documents escrits i orals amb suports diversificats: pedagògics i autèntics dels mitjans de comunicació social, de la literatura i de caire pràctic amb funcions textuals diverses, jocs, cançons.
Es faran lectures senzilles.
Es faran representacions de situacions de la vida quotidiana.
Es faran gravacions utilitzant el vídeo i els laboratoris portàtils.AVALUACIÓEs valorarà el treball fet a classe i la participació activa de l’alumne.
Es valorarà l’adequada presentació dels treballs i del quadern de l’alumne.
Es valorarà el treball fet a casa.
Es valorarà totes les activitats d’avaluació que es realitzin durant el crèdit.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | “ATREVIÉNDONOS A PENSAR, DESARROLLO DEL PENSAMIENTO” |
ÀREA | FILOSOFIA |
CODI | PEN |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPotenciar la reflexió de l’alumne/a.DESCRIPCIÓL’alumne/a ha d’aprendre a exercitar el seu pensament i expressar-lo de manera adequada en un ambient distès, on el diàleg i el respecte a les opinions dels altres siguin essencials.
S’utilitzaran com a instruments per facilitar la discussió, vídeos, dvds…AVALUACIÓEl seguiment del treball a classe i a casa.MATERIAL NECESSARI” Ètica per al meu fill” de Fernando Savater, Editorial Ariel.
TÍTOL | DISSENY D’UN OBJECTE |
ÀREA | VISUAL I PLÀSTICA |
CODI | DIO |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSEstudiar formes visuals dels objectes.
Estudiar la funcionalitat, l’estètica dels objectes.
Saber el procés de realització d’un objecte.
Estudiar els sistemes de representació.
Estudiar la llum i el color, relacions cromàtiques.DESCRIPCIÓFer el disseny d’un objecte. Seguir tot el procediment necessari per realitzar-loAVALUACIÓEs valorarà el treball, participació i capacitat creativa.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | AUDICIÓ MUSICAL |
ÀREA | MÚSICA |
CODI | AUD |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConnectar vivencialment amb la música perquè sigui font de goig i de coneixement.
Assistir a audicions i a concerts en directe amb respecte i responsabilitat.
Conèixer els instruments de l’orquestra.
Reconèixer en cada variació quin instrument toca el tema i fixar-se en el paper dels instruments que l’aconpanyen.
Adonar-se que l’opció i el gust personal pot estar influenciat pels elements extramusicals.DESCRIPCIÓEscoltar la música en directe i enregistrada.
Assistència a audicions en directe.
Reconèixer els instruments I les seccions de l’orquestra simfònica.
Discusió argumentada, diàleg i reflexió de la música en l’entorn.
Anàlisi del paper de la música en la societat actual.
Observació del paper dels mitjans de comunicació en el gust musical del gran públic.AVALUACIÓEs valorarà la participació i actitud durant la classe.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | INICIACIÓ A L’ECONOMIA |
ÀREA | CIÈNCIES SOCIALS |
CODI | ECO |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSMostrar l’opinió sobre fets econòmics o socials d’actualitat.
Entendre el funcionament del sistema d’economia del mercat essent conscient de les seves avantatges i inconvenients.
Utilitzar tècniques de tractament de dades sobre economia de Catalunya.DESCRIPCIÓUtilitzar diferents fonts d’informació.
Lectura raonada i crítica de la informació econòmica.
Tractament i representació gràfiques de les dades mitjançant bases de dades i fulls de càlcul.AVALUACIÓContínua. Es valorarà sobretot l’interès i la participació de l’alumnat.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | NEW TECHNOLOGIES IN ENGLISH |
ÀREA | ANGLÈS |
CODI | NEW |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes amb un nivell mitjà.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPromoure la independència de l’alumne per tal que pugui desenvolupar estratègies per millorar l’expressió oral, utilitzant les noves tecnologies.DESCRIPCIÓEs realitzaran diferents activitats orals repartides en diferents projectes on serà necessari que l’alumne practiqui el seu anglès oral durant tot el trimestre.AVALUACIÓEs valorarà la constància en el treball fet a classe i les tasques realitzades en cada projecte.
També es tindrà en compte la participació activa, la cooperació en el treball en grup i en les tasques individuals.
Així mateix, es tindrà present l’ interès, la responsabilitat i les ganes de superar-se que hagi mostrat l’ alumne durant tot el trimestre.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | TALLER D’ESCRIPTURA |
ÀREA | CATALÀ |
CODI | TALL |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
TRIMESTRES | 1r, 2n, 3r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes amb un nivell mitjà.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSValorar positivament les normes de la llengua escrita: ortogràfiques, gramaticals, etc.
Produir textos literaris en prosa o en vers.
Desenvolupar la creativitat personal en el terreny de l’escriptura literària.
Aprendre tècniques i recursos per escriure amb eficàcia textos narratius o poètics.
Conèixer la manera de generar idees a l’hora de trobar temes i arguments.
Adquirir mecanismes d’autocorrecció de l’escriptura.
Valorar l’escriptura com a forma de comunicació i d’expressió.DESCRIPCIÓTal com el seu nom indica, el crèdit serà un taller, és a dir, eminentment pràctic.
Es faran activitats encaminades a desenvolupar la pròpia creativitat a fi de generar idees per a l’escriptura.
S’escriuran els textos a classe, cosa que facilitarà un procés d’autocorrecció, amb l’ajut de la professora i dels altres companys i companyes.
Es llegiran i comentaran (amb respecte i cordialitat) els textos que es vagin produint.
Al final del crèdit caldrà tenir un petit dossier amb l’obra produïda.
Es mirarà de publicar o donar a conèixer, en l’àmbit de l’Institut, alguns dels textos creats.AVALUACIÓContínua. Es valorarà sobretot l’interès i la participació de l’alumnat.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | INICIACIÓ A LA BIOQUÍMICA |
ÀREA | CIÈNCIES NATURALS |
CODI | QUI |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESITINERARI 1OBJECTIUSReconèixer la importància de certs elements i compostos en els ésser vius.
Adonar-se de la importància de la cadena carbonada en els compostos orgànics.
Conèixer les principals propietats i característiques dels principis immediats.
Anomenar i formular alguns principis immediats senzills.DESCRIPCIÓEls bioelements i les biomolècules.
La cadena carbonada i les principals funcions (alcohol, cetona, etc…).
Els principis immediats.Tipus, característiques, propietats i funcions.
Reconeixement pràctic al laboratori de glúcids, lípids i pròtids.AVALUACIÓAvaluació inicial.Avaluació del progrés de l’alumne.
Avaluació dossiers de pràctiques i exercicis.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel Seminari de Ciències Naturals.
TÍTOL | AMPLIACIÓ DE FÍSICA I QUÍMICA |
ÀREA | FÍSICA I QUÍMICA |
CODI | AFQ |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes que pensin fer Batxillerat.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSAmpliar la capacitat de fer càlculs estequiomètrics.
Interpretar reaccions químiques àcid-base, redox, combustió etc.
Identificar substàncies mitjançant reaccions químiques.
Realitzar acuradament el treball de laboratori de química.
Distingir calor i temperatura.
Assenyalar que tota transmissió d’energia a un sistema hi provoca un canvi prenent com exemple els canvis d’estat i la dilatació dels cossos.
Explicar com varia la temperatura d’un sistema quan, en escalfar-lo, passa de fase sòlida a líquida i després a gas, i descriure així les propietats dels tres estats físics de la matèria prenent com exemple l’aigua.
Resoldre problemes relacionats amb l’intercanvi de calor.
Realitzar experiències de determinació de calors específics i del calor de vaporització de l’aigua, així com l’obtenció de les corbes d’escalfament i refredament d’una substància.
Interpretar fenòmens senzills mitjançant les propietats de les ones (so il llum).
Adonar-se que els fenòmens ondulatoris consisteixen en una propagació d’energia.
Utilitzar correctament el banc òptic per tal de comprovar les lleis de la reflexió i de la refracció de la llum, així com la refracció en lents i prismes.
Realitzar dibuixos de la marca dels raigs a través de lents convergents i divergents.
Trobar gràficament les imatges donades per lents convergents i divergents.
Definir els conceptes d’intensitat, tensió i resistència i les seves unitats.
Relacionar la intensitat, la resistència i tensió en circuits senzills.
Esquematitzar circuits senzills emprant la simbologia apropiada.
Fer un muntatge de circuits dels quals es doni l’esquema.
Utilitzar amb correcció els polímetres.
Fer problemes senzills per resoldre i calcular la potència i l’energia.DESCRIPCIÓEl crèdit es desenvoluparà principalment mitjançant la realització de nombrosos exercicis, en l’elaboració de circuits i en la realització de diverses pràctiques.AVALUACIÓEs valorarà el progrés en la realització correcta dels exercicis a classe, el quadern de treball i les proves escrites que es faran al llarg del trimestre.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.
TÍTOL | AMPLIACIÓ DE FÍSICA |
ÀREA | FÍSICA |
CODI | FI |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes que tinguin intenció de fer Batxillerat Tecnològic.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSL’objectiu fonamental d’aquest crèdit és aprofundir i ampliar els coneixements de mecànica adquirits per l’alumne en els crèdits comuns.
Dintre d’aquest objectiu general, es tracta que l’alumne assoleixi un nivell més elevat en el tractament matemàtic dels problemes de mecànica concebut com a una preparació prèvia que li faciliti l’estudi de la matèria de física a primer de Batxillerat.DESCRIPCIÓS’estudiaran les propietats de les forces, tot posant de relleu el seu caràcter vectorial i les seves aplicacions als problemes d’estàtica.
S’aprofundirà en les bases físiques de la mecànica newtoniana per tat de relacionar les forces amb el moviment.
Es treballaran, amb un cert detall, els mètodes de descripció del moviment.
S’estudiaran les relacions entre les forces i les formes d’energia mecànica.
Es farà una introducció als principis de conservació.
S’iniciarà l’alumne en la planificació i realització de petites investigacions.AVALUACIÓEn l’avaluació es tindrà en compte el treball de cada dia al laboratori, els informes de laboratori, les proves escrites i el quadern d’exercicis que l’alumne ha de portar al dia.MATERIAL NECESSARIUnes 30 fotocòpies al llarg del crèdit.
TÍTOL | DIBUIX TÈCNIC |
ÀREA | VISUAL I PLÀSTICA |
CODI | EVO |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConèixer els fonaments teòrics del dibuix.
Conèixer la geometria projectiva.
Resoldre problemes gràfics relacionats amb la semblança.
Conèixer els sistemes de representació.
Conèixer les possibilitats de l’ordinador en el dibuix tècnic.DESCRIPCIÓUtilitzar correctament les eines i matèries.
Dibuixar els traçats fonamentals en el pla.
Dibuixar a diferents escales.
Dibuixar en el sistema dièdric.AVALUACIÓEs valorarà el treball fet a classe i la participació activa del alumne.
Es valorarà l’ adequada presentació dels treballs de l’alumne.
Es valorarà el treball fet a casa.
Es valoraran totes les activitats d’avaluació que es realitzin durant el crèdit.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
TÍTOL | INICIACIÓ A LA LLENGUA LLATINA |
ÀREA | LLENGÜES CLÀSSIQUES |
CODI | LLA |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSMostrar l’aportació que el llatí pot representar en la formació personal, donada la gran influència de la cultura clàssica en la civilització occidental.
Proporcionar algunes nocions de llengua llatina que ajudin l’alumne a augmentar la seva cultura.
Adquirir experiència en la traducció de textos en llatí.
Fer adonar de l’estreta relació del català i el castellà amb el llatí.DESCRIPCIÓExposició de la declinació i les funcions dels casos.
Explicació del funcionament del sistema verbal llatí.
Anàlisi de l’estructura de la frase llatina.
Interpretació i traducció de textos senzills.AVALUACIÓEs realitzaran proves de comprensió dels temes treballats que consistiran a traduir textos amb l’ajut de vocabulari.
Es valorarà sobretot l’interès i la participació en el treball diari de classe.MATERIAL NECESSARIElaborat pel seminari: unes 25 fotocòpies per alumne/a.
TÍTOL | PROCESSOS HISTÒRICS |
ÀREA | CIÈNCIES SOCIALS |
CODI | PRH |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSDistingir les diferents fonts històriques (fonts directes i indirectes).
Reconèixer la font històrica i el seu ús.
Aprendre a fer comentaris de textos històrics.
Aprendre a fer comentaris de mapes històrics.
Aprendre a fer comentaris de quadres estadístics.
Aprendre a fer comentaris de gràfics.DESCRIPCIÓAl llarg del desenvolupament d’aquest crèdit treballarem els diferents procediments històrics: els comentaris de text, els mapes, els quadres estadístics i els gràfics (s’han exclòs les imatges, que es treballaran en el variable de la iniciació a la història de l’art). Per tant, serà una matèria eminentment pràctica.AVALUACIÓInicial Formativa : Comentaris fets al llarg del trimestre.
Sumativa: Un examen al final del crèdit, en el qual caldrà realitzar un comentari.MATERIAL NECESSARI—
TÍTOL | LITERATURA CATALANA |
ÀREA | CATALÀ |
CODI | LCA |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESITINERARI HUMANITATS- LINGÜÍSTICOBJECTIUSFacilitar als alumnes que volen fer batxillerat Filològic una preparació específica.
Treballar la tipologia textual, tot repassant i ampliant el que ja s’ha fer durant el conjunt de l’ESO.
Treballar el comentari de textos, tant els de textos filològics com els de textos literaris.
Fomentar la lectura de textos literaris en llengua catalana.
Treballar les tècniques de recensió i d’elaboració de treballs, tot fent servir les pautes adequades.DESCRIPCIÓEs treballaran fonamentalment aspectes vinculats a l’anàlisi, comprensió i elaboració de textos com a eina d’aprofundiment de la llengua i com a preparació per al batxillerat.AVALUACIÓL’avaluació és continuada, es valorarà el treball fet a classe i el dossier o llibreta amb els exercicis.
Les lectures complementàries, adaptades al nivell i a les preferències de l’alumnat.
La bona disposició d’aprenentatge.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.
Llibres de lectura complementaris.
Llibreta o dossier per a exercicis.
TÍTOL | ESTRUCTURES METAL·LIQUES |
ÀREA | TECNOLOGIA |
CODI | MET |
TIPOLOGIA | AMPLIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPrendre contacte amb el món dels circuits electrònics, els seus components bàsics i de la forma de mesurar-se les respectives magnituds.DESCRIPCIÓEs tracta d’un crèdit pensat per a aquells alumnes que vulguin cursar estudis d’enginyeria en un futur, un dels criteris més importants que orienten aquest crèdit és el de concebre els elements de control elèctric/electrònic a través d’un mateix fil conductor: el control del corrent elèctric per diversos fenòmens físics i tecnològics.AVALUACIÓEs valoraran les pràctiques fetes classe, una prova escrita al final del crèdit i el dossier del crèdit elaborat dia a dia.MATERIAL NECESSARIMaterial per fer les pràctiques.
TÍTOL | ESCOLLIR UNA PROFESSIÓ |
ÀREA | PS |
CODI | ESC |
TIPOLOGIA | INICIACIÓ |
QUADRIMESTRES | 1r, 2n |
ALUMNES ALS QUALS |
VA DESTINATAlumnes que precisen d’orientació específica de cara al seu futur.CONDICIONS PRÈVIESITINERARI 4OBJECTIUSConèixer les possibilitats acadèmiques i laborals en acabar l’ESO.
Proporcionar elements de reflexió i judici sobre un mateix per permetre decidir acuradament respecte al seu futur.
Conèixer l’entorn laboral proper.DESCRIPCIÓS’analitzaran la pròpia personalitat i les habilitats respecte a la seva orientació acadèmica i laboral.
S’analitzarà l’entorn laboral més proper.
S’estudiaran les possibilitats d’estudis en cicles formatius i ensenyaments no reglats, fonamentalment dins la zona més immediata.AVALUACIÓA partir de l’avaluació inicial es programaran els objectius específics de forma individualitzada.
L’avaluació tindrà un caràcter eminentment formatiu.MATERIAL NECESSARIDossier de l’alumne.
Descripció del Crèdit de Síntesi de 4t d’ESO
El centre d’interès d’aquest crèdit de síntesi és l’orientació professional dels alumnes i es presenta sota el títol “Després de l’ESO….què?”
Durant aquest any, dins el crèdit de tutoria, els alumnes han treballat determinades activitats encaminades a descobrir les actituds, interessos i valors que tenen. Finalment, comparant-les amb les característiques de les famílies professionals que hi ha, han triat un grup ocupacional afí als seus interessos. També s’ha donat a conèixer l’oferta d’estudis de grau mitjà superior o universitari necessaris per a la formació de cada professió.
Durant el crèdit de síntesi, els alumnes aprofundiran en el coneixement del grup ocupacional triat i hauran de planificar el seu futur escolar elaborant un informe personal detallat signat pels pares.
Una altra finalitat del crèdit de síntesi és transmetre a la resta dels companys de promoció les conclusions que cada grup ha extret del seu treball. Això serà possible gràcies a que els alumnes podran assistir i escoltar les conclusions a l’exposició oral d’altres treballs de recerca d’altres famílies professionals.
Els objectius a avaluar són:
1.- Expressar-se correctament, oralment i per escrit, en dues llengües.
2.- Observar i escoltar amb atenció i saber expressar el resultat de forma comprensible.
3.- Mostrar capacitat d’integrar i transferir els continguts adquirits de les diferents matèries (capacitat de síntesi, resum, descripció).
4.- Saber buscar i utilitzar la informació obtinguda per via documental, institucional o personal.
5.- Saber analitzar, seleccionar, ordenar i classificar la informació, i expressar-la a través dels llenguatges específics apropiats.
6.- Manifestar autonomia i iniciativa personal, capacitat de raonament lògic i de comprensió crítica.
7.- Treballar en equip amb la finalitat de planificar, realitzar i concloure, de forma acurada, una activitat.
8.- Mostrar actituds de respecte a les persones i a les coses, de responsabilitat i participació en el treball i d’interès per conèixer l’entorn propi.
9.- Definir els perfils professionals més característics de la família professional escollida.
10.- Conèixer els diferents itineraris per poder accedir a l’opció escollida.
>> Programació completa del crèdit de síntesi de 4t d’ESO <<