Tel: 935 163 896
  • ACCIÓ TUTORIAL
  • Agendes de 1ESO
  • Agendes de 2ESO
  • Agendes de 3ESO
  • Agendes de 4ESO
  • AMPA – Associació de mares i pares de l’IES Antoni Cumella
  • DINÀMICA ACADÈMICA
  • Equipament del centre
  • Estudis
    • CURRÍCULUM DE L’ESO – L’ENSENYAMENT SECUNDARI
      • PRIMER D’ESO
      • QUART D’ESO
      • SEGON D’ESO
      • TERCER D’ESO
    • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
      • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
      • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
      • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
      • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Grup Experimental Plurilingüe
  • Història del centre
    • Capítol 1. – Sobre l’ensenyament mitjà a Granollers: alguns antecedents
    • Capítol 2.- Les iniciatives per a la construcció de l’actual Institut
    • Capítol 3.- Els passos per a l’adquisició dels terrenys
    • Capítol 4.- Les obres
    • Capítol 5.- Algunes notes sobre l’evolució de l’Institut
  • Informació Erasmus+
  • Informació Erasmus+ (English version)
  • Inici
  • Organització
    • Comissions
    • Règim intern
      • Guia de convivència ESO
        • Guia de convivència batxillerat
  • PROJECTES I DIVERSOS
  • Proves-extraordinaries-març-TECNOLOGIES
  • Recull de notícies
  • Tutoria Entre Iguals
  • Últimes entrades al blog
  • Informació de l´ESO

logo


  • L’institut
    • Història
      • Història del centre
    • Organització
    • Règim intern
    • Equipament del centre
  • Info
    • Informació de l´ESO
    • Dinàmica acadèmica
    • Acció tutorial
    • Informació Erasmus+ (English version)
    • Projectes i diversos
  • Depts.
    • Ciències Naturals
    • Ciències Socials
    • Educació Física
    • Física i Química
    • Llengua Castellana
    • Llengua Catalana
    • Llengües Clàssiques
    • Llengües Estrangeres
    • Matemàtiques
    • Música
    • Tecnologia
    • Psicopedagogia
    • Religió
    • Visual i Plàstica
  • AMPA
  • Agendes
    • Agendes de 1ESO
    • Agendes de 2ESO
    • Agendes de 3ESO
    • Agendes de 4ESO
  • GEP
    • Informació GEP
    • GEP’s Blog
  • TEI
    • TEI Blog
  • Erasmus+
    • Erasmus+ Web
    • Erasmus+ Blog
    • Informació Erasmus+
facebook
twitter
youtube


QUART D’ESO

Distribució de matèries i hores setmanals de 4t d’ESO
Matèries
Hores
1r trimestre
2n trimestre
3r trimestre
CATALÀ
3
1
1
1
CASTELLÀ
3
1
1
1
MATEMÀTIQUES
3
1
1
1
ANGLÈS
3
1
1
1
CIÈNCIES SOCIALS
3
1
1
1
ITINERARI I

Tecnologia/Francès/

Biologia/Geologia/

Física i Química

9
3
3
3

ITINERARI II

 

Biologia/Geologia/

Francès/Llatí/ Informàtica/

Música/Visual i Plàstica

3
3
3

ITINERARI III

 

Tecnologia/Francès/

Viasual i Plàstica/

Informàtica/Música

3
3
3

FRANJA 3 HORES

3

Projecte

Recerca

Educació

Ètico-Cívica

Matèria

Optativa

EDUCACIÓ FÍSICA

2
1
1

TUTORIA

1
1

TOTAL 4t ESO

30

 

 

Crèdits variables per a escollir curs 4t d’ESO
CODI
ÀREA
TÍTOL
TIPOLOGIA
CIN
RELIGIÓ
CINEMA I RELIGIÓ
INICIACIÓ
FR4
FRANCÈS
FRANCÈS SEGONA LLENGUA
AMPLIACIÓ
PEN
FILOSOFIA

ATREVIÉNDONOS A PENSAR,

DESARROLLO DEL PENSAMIENTO

INICIACIÓ
DIO
V. PLÀSTICA
DISSENY D’UN OBJECTE
INICIACIÓ
AUD
MÚSICA
AUDICIÓ MUSICAL
INICIACIÓ
ECO
ECONOMIA
INICIACIÓ A L’ECONOMIA
INICIACIÓ
NEW
ANGLÈS
NEW TECHNOLOGIES IN ENGLISH
AMPLIACIÓ
TALL
CATALÀ
TALLER D’ESCRIPTURA
INICIACIÓ
Cap amunt
Variables d’itinerari
ITINERARI
ÀREA
TÍTOL
TIPOLOGIA
1
C. NATURALS
INICIACIÓ A LA BIOQUÍMICA
INICIACIÓ
FÍSICA I QUÍMICA
AMPLIACIÓ DE FÍSICA I QUÍMICA
AMPLIACIÓ
2
FÍSICA I QUÍMICA
AMPLIACIÓ DE FÍSICA
AMPLIACIÓ
V. PLÀSTICA
DIBUIX TÈCNIC
INICIACIÓ
3
CLÀSSIQUES
INICIACIÓ AL LLATÍ
INICIACIÓ
C. SOCIALS
PROCESSOS HISTÒRICS
INICIACIÓ
4
CLÀSSIQUES
INICIACIÓ AL LLATÍ
INICIACIÓ
CATALÀ
LITERATURA CATALANA
INICIACIÓ
5
TECNOLOGIA
ESTRUCTURES METÀL.LIQUES
INICIACIÓ
PSICOLOGIA
ESCOLLIR UNA PROFESSIÓ
INICIACIÓ
Cap amunt
Descripció dels Crèdits Variables de 4t d’ESO
TÍTOL CINEMA I RELIGIÓ
ÀREA RELIGIÓ
CODI 004
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r,2n,3 r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUS—DESCRIPCIÓ—AVALUACIÓEs valorarà el treball de classe.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL FRANCÈS SEGONA LLENGUA
ÀREA FRANCÈS
CODI FR
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
TRIMESTRES 2n, 3r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESHaver cursat Francès.OBJECTIUSAmpliació i aprofundiment dels objectius del curs d’iniciació.

Comprendre la informació global de missatges orals senzills.

Produir missatges orals senzills.

Comprendre textos escrits de caràcter pràctic i de la vida quotidiana.

Produir textos escrits de caràcter pràctic i personal.

Conèixer la cultura dels països francòfons.DESCRIPCIÓTreballaran documents escrits i orals amb suports diversificats: pedagògics i autèntics dels mitjans de comunicació social, de la literatura i de caire pràctic amb funcions textuals diverses, jocs, cançons.

Es faran lectures senzilles.

Es faran representacions de situacions de la vida quotidiana.

Es faran gravacions utilitzant el vídeo i els laboratoris portàtils.AVALUACIÓEs valorarà el treball fet a classe i la participació activa de l’alumne.

Es valorarà l’adequada presentació dels treballs i del quadern de l’alumne.

Es valorarà el treball fet a casa.

Es valorarà totes les activitats d’avaluació que es realitzin durant el crèdit.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL “ATREVIÉNDONOS A PENSAR, DESARROLLO DEL PENSAMIENTO”
ÀREA FILOSOFIA
CODI PEN
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPotenciar la reflexió de l’alumne/a.DESCRIPCIÓL’alumne/a ha d’aprendre a exercitar el seu pensament i expressar-lo de manera adequada en un ambient distès, on el diàleg i el respecte a les opinions dels altres siguin essencials.

S’utilitzaran com a instruments per facilitar la discussió, vídeos, dvds…AVALUACIÓEl seguiment del treball a classe i a casa.MATERIAL NECESSARI” Ètica per al meu fill” de Fernando Savater, Editorial Ariel.

Cap amunt
TÍTOL DISSENY D’UN OBJECTE
ÀREA VISUAL I PLÀSTICA
CODI DIO
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSEstudiar formes visuals dels objectes.

Estudiar la funcionalitat, l’estètica dels objectes.

Saber el procés de realització d’un objecte.

Estudiar els sistemes de representació.

Estudiar la llum i el color, relacions cromàtiques.DESCRIPCIÓFer el disseny d’un objecte. Seguir tot el procediment necessari per realitzar-loAVALUACIÓEs valorarà el treball, participació i capacitat creativa.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL AUDICIÓ MUSICAL
ÀREA MÚSICA
CODI AUD
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 3r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConnectar vivencialment amb la música perquè sigui font de goig i de coneixement.

Assistir a audicions i a concerts en directe amb respecte i responsabilitat.

Conèixer els instruments de l’orquestra.

Reconèixer en cada variació quin instrument toca el tema i fixar-se en el paper dels instruments que l’aconpanyen.

Adonar-se que l’opció i el gust personal pot estar influenciat pels elements extramusicals.DESCRIPCIÓEscoltar la música en directe i enregistrada.

Assistència a audicions en directe.

Reconèixer els instruments I les seccions de l’orquestra simfònica.

Discusió argumentada, diàleg i reflexió de la música en l’entorn.

Anàlisi del paper de la música en la societat actual.

Observació del paper dels mitjans de comunicació en el gust musical del gran públic.AVALUACIÓEs valorarà la participació i actitud durant la classe.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL INICIACIÓ A L’ECONOMIA
ÀREA CIÈNCIES SOCIALS
CODI ECO
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 2n, 3r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSMostrar l’opinió sobre fets econòmics o socials d’actualitat.

Entendre el funcionament del sistema d’economia del mercat essent conscient de les seves avantatges i inconvenients.

Utilitzar tècniques de tractament de dades sobre economia de Catalunya.DESCRIPCIÓUtilitzar diferents fonts d’informació.

Lectura raonada i crítica de la informació econòmica.

Tractament i representació gràfiques de les dades mitjançant bases de dades i fulls de càlcul.AVALUACIÓContínua. Es valorarà sobretot l’interès i la participació de l’alumnat.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL NEW TECHNOLOGIES IN ENGLISH
ÀREA ANGLÈS
CODI NEW
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 3r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATAlumnes amb un nivell mitjà.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPromoure la independència de l’alumne per tal que pugui desenvolupar estratègies per millorar l’expressió oral, utilitzant les noves tecnologies.DESCRIPCIÓEs realitzaran diferents activitats orals repartides en diferents projectes on serà necessari que l’alumne practiqui el seu anglès oral durant tot el trimestre.AVALUACIÓEs valorarà la constància en el treball fet a classe i les tasques realitzades en cada projecte.

També es tindrà en compte la participació activa, la cooperació en el treball en grup i en les tasques individuals.

Així mateix, es tindrà present l’ interès, la responsabilitat i les ganes de superar-se que hagi mostrat l’ alumne durant tot el trimestre.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL TALLER D’ESCRIPTURA
ÀREA CATALÀ
CODI TALL
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 2n, 3r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATAlumnes amb un nivell mitjà.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSValorar positivament les normes de la llengua escrita: ortogràfiques, gramaticals, etc.

Produir textos literaris en prosa o en vers.

Desenvolupar la creativitat personal en el terreny de l’escriptura literària.

Aprendre tècniques i recursos per escriure amb eficàcia textos narratius o poètics.

Conèixer la manera de generar idees a l’hora de trobar temes i arguments.

Adquirir mecanismes d’autocorrecció de l’escriptura.

Valorar l’escriptura com a forma de comunicació i d’expressió.DESCRIPCIÓTal com el seu nom indica, el crèdit serà un taller, és a dir, eminentment pràctic.

Es faran activitats encaminades a desenvolupar la pròpia creativitat a fi de generar idees per a l’escriptura.

S’escriuran els textos a classe, cosa que facilitarà un procés d’autocorrecció, amb l’ajut de la professora i dels altres companys i companyes.

Es llegiran i comentaran (amb respecte i cordialitat) els textos que es vagin produint.

Al final del crèdit caldrà tenir un petit dossier amb l’obra produïda.

Es mirarà de publicar o donar a conèixer, en l’àmbit de l’Institut, alguns dels textos creats.AVALUACIÓContínua. Es valorarà sobretot l’interès i la participació de l’alumnat.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL INICIACIÓ A LA BIOQUÍMICA
ÀREA CIÈNCIES NATURALS
CODI QUI
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESITINERARI 1OBJECTIUSReconèixer la importància de certs elements i compostos en els ésser vius.

Adonar-se de la importància de la cadena carbonada en els compostos orgànics.

Conèixer les principals propietats i característiques dels principis immediats.

Anomenar i formular alguns principis immediats senzills.DESCRIPCIÓEls bioelements i les biomolècules.

La cadena carbonada i les principals funcions (alcohol, cetona, etc…).

Els principis immediats.Tipus, característiques, propietats i funcions.

Reconeixement pràctic al laboratori de glúcids, lípids i pròtids.AVALUACIÓAvaluació inicial.Avaluació del progrés de l’alumne.

Avaluació dossiers de pràctiques i exercicis.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel Seminari de Ciències Naturals.

Cap amunt
TÍTOL AMPLIACIÓ DE FÍSICA I QUÍMICA
ÀREA FÍSICA I QUÍMICA
CODI AFQ
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
QUADRIMESTRES 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATAlumnes que pensin fer Batxillerat.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSAmpliar la capacitat de fer càlculs estequiomètrics.

Interpretar reaccions químiques àcid-base, redox, combustió etc.

Identificar substàncies mitjançant reaccions químiques.

Realitzar acuradament el treball de laboratori de química.

Distingir calor i temperatura.

Assenyalar que tota transmissió d’energia a un sistema hi provoca un canvi prenent com exemple els canvis d’estat i la dilatació dels cossos.

Explicar com varia la temperatura d’un sistema quan, en escalfar-lo, passa de fase sòlida a líquida i després a gas, i descriure així les propietats dels tres estats físics de la matèria prenent com exemple l’aigua.

Resoldre problemes relacionats amb l’intercanvi de calor.

Realitzar experiències de determinació de calors específics i del calor de vaporització de l’aigua, així com l’obtenció de les corbes d’escalfament i refredament d’una substància.

Interpretar fenòmens senzills mitjançant les propietats de les ones (so il llum).

Adonar-se que els fenòmens ondulatoris consisteixen en una propagació d’energia.

Utilitzar correctament el banc òptic per tal de comprovar les lleis de la reflexió i de la refracció de la llum, així com la refracció en lents i prismes.

Realitzar dibuixos de la marca dels raigs a través de lents convergents i divergents.

Trobar gràficament les imatges donades per lents convergents i divergents.

Definir els conceptes d’intensitat, tensió i resistència i les seves unitats.

Relacionar la intensitat, la resistència i tensió en circuits senzills.

Esquematitzar circuits senzills emprant la simbologia apropiada.

Fer un muntatge de circuits dels quals es doni l’esquema.

Utilitzar amb correcció els polímetres.

Fer problemes senzills per resoldre i calcular la potència i l’energia.DESCRIPCIÓEl crèdit es desenvoluparà principalment mitjançant la realització de nombrosos exercicis, en l’elaboració de circuits i en la realització de diverses pràctiques.AVALUACIÓEs valorarà el progrés en la realització correcta dels exercicis a classe, el quadern de treball i les proves escrites que es faran al llarg del trimestre.MATERIAL NECESSARIDossier elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL AMPLIACIÓ DE FÍSICA
ÀREA FÍSICA
CODI FI
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
QUADRIMESTRES 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATAlumnes que tinguin intenció de fer Batxillerat Tecnològic.CONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSL’objectiu fonamental d’aquest crèdit és aprofundir i ampliar els coneixements de mecànica adquirits per l’alumne en els crèdits comuns.

Dintre d’aquest objectiu general, es tracta que l’alumne assoleixi un nivell més elevat en el tractament matemàtic dels problemes de mecànica concebut com a una preparació prèvia que li faciliti l’estudi de la matèria de física a primer de Batxillerat.DESCRIPCIÓS’estudiaran les propietats de les forces, tot posant de relleu el seu caràcter vectorial i les seves aplicacions als problemes d’estàtica.

S’aprofundirà en les bases físiques de la mecànica newtoniana per tat de relacionar les forces amb el moviment.

Es treballaran, amb un cert detall, els mètodes de descripció del moviment.

S’estudiaran les relacions entre les forces i les formes d’energia mecànica.

Es farà una introducció als principis de conservació.

S’iniciarà l’alumne en la planificació i realització de petites investigacions.AVALUACIÓEn l’avaluació es tindrà en compte el treball de cada dia al laboratori, els informes de laboratori, les proves escrites i el quadern d’exercicis que l’alumne ha de portar al dia.MATERIAL NECESSARIUnes 30 fotocòpies al llarg del crèdit.

Cap amunt
TÍTOL DIBUIX TÈCNIC
ÀREA VISUAL I PLÀSTICA
CODI EVO
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSConèixer els fonaments teòrics del dibuix.

Conèixer la geometria projectiva.

Resoldre problemes gràfics relacionats amb la semblança.

Conèixer els sistemes de representació.

Conèixer les possibilitats de l’ordinador en el dibuix tècnic.DESCRIPCIÓUtilitzar correctament les eines i matèries.

Dibuixar els traçats fonamentals en el pla.

Dibuixar a diferents escales.

Dibuixar en el sistema dièdric.AVALUACIÓEs valorarà el treball fet a classe i la participació activa del alumne.

Es valorarà l’ adequada presentació dels treballs de l’alumne.

Es valorarà el treball fet a casa.

Es valoraran totes les activitats d’avaluació que es realitzin durant el crèdit.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Cap amunt
TÍTOL INICIACIÓ A LA LLENGUA LLATINA
ÀREA LLENGÜES CLÀSSIQUES
CODI LLA
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSMostrar l’aportació que el llatí pot representar en la formació personal, donada la gran influència de la cultura clàssica en la civilització occidental.

Proporcionar algunes nocions de llengua llatina que ajudin l’alumne a augmentar la seva cultura.

Adquirir experiència en la traducció de textos en llatí.

Fer adonar de l’estreta relació del català i el castellà amb el llatí.DESCRIPCIÓExposició de la declinació i les funcions dels casos.

Explicació del funcionament del sistema verbal llatí.

Anàlisi de l’estructura de la frase llatina.

Interpretació i traducció de textos senzills.AVALUACIÓEs realitzaran proves de comprensió dels temes treballats que consistiran a traduir textos amb l’ajut de vocabulari.

Es valorarà sobretot l’interès i la participació en el treball diari de classe.MATERIAL NECESSARIElaborat pel seminari: unes 25 fotocòpies per alumne/a.

Cap amunt
TÍTOL PROCESSOS HISTÒRICS
ÀREA CIÈNCIES SOCIALS
CODI PRH
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
QUADRIMESTRES 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSDistingir les diferents fonts històriques (fonts directes i indirectes).

Reconèixer la font històrica i el seu ús.

Aprendre a fer comentaris de textos històrics.

Aprendre a fer comentaris de mapes històrics.

Aprendre a fer comentaris de quadres estadístics.

Aprendre a fer comentaris de gràfics.DESCRIPCIÓAl llarg del desenvolupament d’aquest crèdit treballarem els diferents procediments històrics: els comentaris de text, els mapes, els quadres estadístics i els gràfics (s’han exclòs les imatges, que es treballaran en el variable de la iniciació a la història de l’art). Per tant, serà una matèria eminentment pràctica.AVALUACIÓInicial Formativa : Comentaris fets al llarg del trimestre.

Sumativa: Un examen al final del crèdit, en el qual caldrà realitzar un comentari.MATERIAL NECESSARI—

Cap amunt
TÍTOL LITERATURA CATALANA
ÀREA CATALÀ
CODI LCA
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
QUADRIMESTRES 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESITINERARI HUMANITATS- LINGÜÍSTICOBJECTIUSFacilitar als alumnes que volen fer batxillerat Filològic una preparació específica.

Treballar la tipologia textual, tot repassant i ampliant el que ja s’ha fer durant el conjunt de l’ESO.

Treballar el comentari de textos, tant els de textos filològics com els de textos literaris.

Fomentar la lectura de textos literaris en llengua catalana.

Treballar les tècniques de recensió i d’elaboració de treballs, tot fent servir les pautes adequades.DESCRIPCIÓEs treballaran fonamentalment aspectes vinculats a l’anàlisi, comprensió i elaboració de textos com a eina d’aprofundiment de la llengua i com a preparació per al batxillerat.AVALUACIÓL’avaluació és continuada, es valorarà el treball fet a classe i el dossier o llibreta amb els exercicis.

Les lectures complementàries, adaptades al nivell i a les preferències de l’alumnat.

La bona disposició d’aprenentatge.MATERIAL NECESSARIMaterial elaborat pel seminari.

Llibres de lectura complementaris.

Llibreta o dossier per a exercicis.

Cap amunt
TÍTOL ESTRUCTURES METAL·LIQUES
ÀREA TECNOLOGIA
CODI MET
TIPOLOGIA AMPLIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATTOTSCONDICIONS PRÈVIESCAPOBJECTIUSPrendre contacte amb el món dels circuits electrònics, els seus components bàsics i de la forma de mesurar-se les respectives magnituds.DESCRIPCIÓEs tracta d’un crèdit pensat per a aquells alumnes que vulguin cursar estudis d’enginyeria en un futur, un dels criteris més importants que orienten aquest crèdit és el de concebre els elements de control elèctric/electrònic a través d’un mateix fil conductor: el control del corrent elèctric per diversos fenòmens físics i tecnològics.AVALUACIÓEs valoraran les pràctiques fetes classe, una prova escrita al final del crèdit i el dossier del crèdit elaborat dia a dia.MATERIAL NECESSARIMaterial per fer les pràctiques.

Cap amunt
TÍTOL ESCOLLIR UNA PROFESSIÓ
ÀREA PS
CODI ESC
TIPOLOGIA INICIACIÓ
QUADRIMESTRES 1r, 2n
ALUMNES ALS QUALS

VA DESTINATAlumnes que precisen d’orientació específica de cara al seu futur.CONDICIONS PRÈVIESITINERARI 4OBJECTIUSConèixer les possibilitats acadèmiques i laborals en acabar l’ESO.

Proporcionar elements de reflexió i judici sobre un mateix per permetre decidir acuradament respecte al seu futur.

Conèixer l’entorn laboral proper.DESCRIPCIÓS’analitzaran la pròpia personalitat i les habilitats respecte a la seva orientació acadèmica i laboral.

S’analitzarà l’entorn laboral més proper.

S’estudiaran les possibilitats d’estudis en cicles formatius i ensenyaments no reglats, fonamentalment dins la zona més immediata.AVALUACIÓA partir de l’avaluació inicial es programaran els objectius específics de forma individualitzada.

L’avaluació tindrà un caràcter eminentment formatiu.MATERIAL NECESSARIDossier de l’alumne.

Cap amunt
Descripció del Crèdit de Síntesi de 4t d’ESO

El centre d’interès d’aquest crèdit de síntesi és l’orientació professional dels alumnes i es presenta sota el títol “Després de l’ESO….què?”
Durant aquest any, dins el crèdit de tutoria, els alumnes han treballat determinades activitats encaminades a descobrir les actituds, interessos i valors que tenen. Finalment, comparant-les amb les característiques de les famílies professionals que hi ha, han triat un grup ocupacional afí als seus interessos. També s’ha donat a conèixer l’oferta d’estudis de grau mitjà superior o universitari necessaris per a la formació de cada professió.
Durant el crèdit de síntesi, els alumnes aprofundiran en el coneixement del grup ocupacional triat i hauran de planificar el seu futur escolar elaborant un informe personal detallat signat pels pares.
Una altra finalitat del crèdit de síntesi és transmetre a la resta dels companys de promoció les conclusions que cada grup ha extret del seu treball. Això serà possible gràcies a que els alumnes podran assistir i escoltar les conclusions a l’exposició oral d’altres treballs de recerca d’altres famílies professionals.

Els objectius a avaluar són:
1.- Expressar-se correctament, oralment i per escrit, en dues llengües.
2.- Observar i escoltar amb atenció i saber expressar el resultat de forma comprensible.
3.- Mostrar capacitat d’integrar i transferir els continguts adquirits de les diferents matèries (capacitat de síntesi, resum, descripció).
4.- Saber buscar i utilitzar la informació obtinguda per via documental, institucional o personal.
5.- Saber analitzar, seleccionar, ordenar i classificar la informació, i expressar-la a través dels llenguatges específics apropiats.
6.- Manifestar autonomia i iniciativa personal, capacitat de raonament lògic i de comprensió crítica.
7.- Treballar en equip amb la finalitat de planificar, realitzar i concloure, de forma acurada, una activitat.
8.- Mostrar actituds de respecte a les persones i a les coses, de responsabilitat i participació en el treball i d’interès per conèixer l’entorn propi.
9.- Definir els perfils professionals més característics de la família professional escollida.
10.- Conèixer els diferents itineraris per poder accedir a l’opció escollida.

>> Programació completa del crèdit de síntesi de 4t d’ESO <<

Cap amunt

Estudis

  • CURRÍCULUM DE L’ESO
    • PRIMER D’ESO
    • SEGON D’ESO
    • TERCER D’ESO
    • QUART D’ESO
  • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
    • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
    • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
    • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
    • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Agendes de 1ESO

INS Antoni Cumella - c/ Roger de Flor, s/n - 08401 Granollers Tel: 935 163 896
a8017931@xtec.cat