Tel: 935 163 896
  • ACCIÓ TUTORIAL
  • Agendes de 1ESO
  • Agendes de 2ESO
  • Agendes de 3ESO
  • Agendes de 4ESO
  • AMPA – Associació de mares i pares de l’IES Antoni Cumella
  • DINÀMICA ACADÈMICA
  • Equipament del centre
  • Estudis
    • CURRÍCULUM DE L’ESO – L’ENSENYAMENT SECUNDARI
      • PRIMER D’ESO
      • QUART D’ESO
      • SEGON D’ESO
      • TERCER D’ESO
    • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
      • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
      • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
      • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
      • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Grup Experimental Plurilingüe
  • Història del centre
    • Capítol 1. – Sobre l’ensenyament mitjà a Granollers: alguns antecedents
    • Capítol 2.- Les iniciatives per a la construcció de l’actual Institut
    • Capítol 3.- Els passos per a l’adquisició dels terrenys
    • Capítol 4.- Les obres
    • Capítol 5.- Algunes notes sobre l’evolució de l’Institut
  • Informació Erasmus+
  • Informació Erasmus+ (English version)
  • Inici
  • Organització
    • Comissions
    • Règim intern
      • Guia de convivència ESO
        • Guia de convivència batxillerat
  • PROJECTES I DIVERSOS
  • Proves-extraordinaries-març-TECNOLOGIES
  • Recull de notícies
  • Tutoria Entre Iguals
  • Últimes entrades al blog
  • Informació de l´ESO

logo


  • L’institut
    • Història
      • Història del centre
    • Organització
    • Règim intern
    • Equipament del centre
  • Info
    • Informació de l´ESO
    • Dinàmica acadèmica
    • Acció tutorial
    • Informació Erasmus+ (English version)
    • Projectes i diversos
  • Depts.
    • Ciències Naturals
    • Ciències Socials
    • Educació Física
    • Física i Química
    • Llengua Castellana
    • Llengua Catalana
    • Llengües Clàssiques
    • Llengües Estrangeres
    • Matemàtiques
    • Música
    • Tecnologia
    • Psicopedagogia
    • Religió
    • Visual i Plàstica
  • AMPA
  • Agendes
    • Agendes de 1ESO
    • Agendes de 2ESO
    • Agendes de 3ESO
    • Agendes de 4ESO
  • GEP
    • Informació GEP
    • GEP’s Blog
  • TEI
    • TEI Blog
  • Erasmus+
    • Erasmus+ Web
    • Erasmus+ Blog
    • Informació Erasmus+
facebook
twitter
youtube


SEGON D’ESO

Distribució de matèries i hores setmanals de 2n d’ESO
Matèries
Hores
1r trimestre
2n trimestre
3r trimestre
CATALÀ
3
1
1
1
CASTELLÀ
3
1
1
1
MATEMÀTIQUES
3
1
1
1
ANGLÈS
3
1
1
1
CIÈNCIES SOCIALS
3
1
1
1
CIÈNCIES NATURALS
3
1
1
1
TECNOLOGIA
2
1
1
MÚSICA
2
1
1
VISUAL I PLÀSTICA
2
1
1
EDUCACIÓ FÍSICA
2
1
1
OPTATIVA
1
1
TREBALL D’ESTUDI
1
1
TALLER DE LECTURA
1
1
TUTORIA
1
1
TOTAL 2n ESO
30
Crèdits variables per a escollir 2n d’ESO
CODI
ÀREA
TÍTOL
TRIMESTRES
FR1
FRANCÈS
INICIACIÓ AL FRANCÈS
2n, 3r
CLU
CATALÀ
CLUB DE LECTURA
1r, 3r
BAD
E. FÍSICA
BÀDMINTON
1r, 2n, 3r
CO
RELIGIÓ
ISRAEL, EL POBLE DE LA BIBLIA
1r
003
RELIGIÓ
PERSONATGES BÍBLICS
2n, 3r
IMP2
ANGLÈS
IMPROVE YOUR ENGLISH 2
1r, 2n, 3r
Cap amunt
Descripció dels crèdits variables de 2n d’ESO
TÍTOL INICIACIÓ AL FRANCÈS
ÀREA FRANCÈS
CODI FR1
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 2n, 3r
ALUMNES ALS QUALS
VA DESTINAT
TOTS
CONDICIONS PRÈVIES CAP
OBJECTIUS Introduir l’alumne/a a la llengua francesa a fi de facilitar-li l’aprenentatge.
Descriure la pronúncia i la grafia del francès i saber-les relacionar.
Conèixer l’estructura de frase i produir petites oracions.
Escoltar diàlegs senzills de la vida quotidiana i ser capaços de reproduir-los.
Entendre i utilitzar el francès en les consignes més habituals de la classe.
Adquirir unes competències bàsiques.
Saludar i presentar-se, fer una descripció senzilla, situar-se en el lloc i el temps.
Demanar informacions senzilles sobre aspectes de la vida quotidiana.
Descobrir i aprendre el lèxic relatiu a tots els continguts enunciats.
Descobrir els aspectes socio-culturals del francès que intervenen en un bon ús de la llengua.
DESCRIPCIÓ Es treballarà a partir de documents orals i de fitxes elaborades pel professor.
Es privilegiaran les activitats de grup i de contingut lúdic.
AVALUACIÓ Serà de forma contínua i tindrà en compte l’actitud de l’alumne/ai la seva participació a classe per sobre de les seves aptituds en l’aprenentatge d’una llengua estrangera, ja que es tracta d’un crèdit d’iniciació.
Es valoraran conceptes com la disposició de l’alumne/a davant l’assignatura, la motivació, l’esforç i la presentació dels treballs o de la llibreta.
MATERIAL NECESSARI Material elaborat pel professor o llibre de text.
Cap amunt
TÍTOL CLUB DE LECTURA
ÀREA CATALÀ
CODI CLU
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 3r
ALUMNES ALS QUALS
VA DESTINAT
TOTS
CONDICIONS PRÈVIES CAP
OBJECTIUS Conèixer els elements fonamentals que componen una obra literària.
Descobrir i valorar la lectura com una activitat lúdica.
Expressar de forma resumida el tema i argument des textos llegits.
Conèixer les biografies des autores/as de les obres.
Despertar en els alumnes el gust per la lectura.
DESCRIPCIÓ Es farà una breu i senzilla descripció des elements bàsics de l’obra literària.
Es realitzarà la lectura de textos adequats a seva edat.
Es comentaran y valoraran per part dels alumnes les lectures que es vagin realitzant.
Els alumnes realitzaran una exposició oral de les seves lectures.
S’estimularà a la participació de tota la classe en els comentaris de les lectures mitjançant fitxes.
S’animarà als alumnes a que recomanin als seus companys les lectures que més els hagi agradat i a que se intercanviïn els llibres.
AVALUACIÓ Es valorarà el treball i la participació de l’alumne/a durant el crèdit.
Es realitzaran algunes activitats d’avaluació al llarg del crèdit.
MATERIAL NECESSARI Textos que apareixen en el llibre del crèdit comú y llibres de lectura.
Cap amunt
TÍTOL BÀDMINTON
ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA
CODI BAD
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 2n, 3r
ALUMNES ALS QUALS
VA DESTINAT
TOTS
CONDICIONS PRÈVIES CAP
OBJECTIUS Executar els principals cops tècnics d’atac i defensa.
Prendre decisions encertades de tàctica.
Conèixer les regles bàsiques del joc.
DESCRIPCIÓ Pràctica de diferents exercicis d’adaptació i tècnics.
Realització d’activitats amb objectius tàctics.
Pràctiques de joc real.
AVALUACIÓ Es valorarà la participació i actitud durant la classe.
Es farà una prova de control tècnic.
MATERIAL NECESSARI Dossier elaborat pel seminari.
Cap amunt
TÍTOL ISRAEL, EL POBLE DE LA BÍBLIA
ÀREA RELIGIÓ
CODI RE3
TIPOLOGIA COMÚ
TRIMESTRES 1r
ALUMNES ALS QUALS
VA DESTINAT
Alumnes que van fer l’elecció de cursar religió.
CONDICIONS PRÈVIES CAP
OBJECTIUS Introducció a la Bíblia.
El Pentateüc i els llibres històrics.
Els llibres profètics.
Els llibres sapiencials.
Els fets dels Apòstols i les cartes catòliques.
Sant Pau.
Tradicions orals i tradicions escrites.
DESCRIPCIÓ Obtenció d’informació per mitjà d’imatges documents de l’art.
Lectura i interpretació de mapes geogràfics i històrics sobre el món bíblic.
Identificació de les principals categories dels llibres de la Bíblia.
Identificació dels diferents gèneres literaris.
Estudiar alguns mites de la Bíblia.
AVALUACIÓ Valoració de la influència bíblica en les manifestacions artístiques.
Hàbit de comprensió.
Hàbit de treballar.
Tenir una actitud oberta.
MATERIAL NECESSARI Material elaborat pel seminari.
Cap amunt
TÍTOL PERSONATGES BÍBLICS
ÀREA RELIGIÓ
CODI 003
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 2n. 3r
ALUMNES ALS QUALS
VA DESTINAT
TOTS
CONDICIONS PRÈVIES CAP
OBJECTIUS Personatges dels orígens.
Els patriarques.
Els personatges de l’alliberament d’Egipte.
Els jutges d’Israel.
Els Profetes.
Jesucrist el Messies.
Els Apòstols.
Els seguidors de Jesús.
DESCRIPCIÓ Lectura comprensiva de textos concrets de la Bíblia i d’altres documents de les grans religions.
Localització dels elements conceptuals d’una narració religiosa.
Localització de personatges.
Relació de personatges amb la vida de Jesús.
Localització de personatges i esdeveniments en el temps i l’espai.
AVALUACIÓ Valoració de la responsabilitat, la coherència i la fidelitat en la construcció de la pròpia personalitat.
Respecte a les tradicions i vivències religioses del Cristianisme, del Judaisme i de l’Islam.
Interès envers la Bíblia.
Capacitat de discerniment davant els comportaments i les actituds de les persones.
MATERIAL NECESSARI Material elaborat pel seminari.
Cap amunt
TÍTOL IMPROVE YOUR ENGLISH 2
ÀREA ANGLÈS
CODI IMP2
TIPOLOGIA INICIACIÓ
TRIMESTRES 1r, 2n. 3r
ALUMNES ALS QUALS
VA DESTINAT
TOTS
CONDICIONS PRÈVIES CAP
OBJECTIUS Promoure la independència de l’alumne/a per tal que pugui desenvolupar estratègies per a millorar tant les estructures de l’idioma com el vocabulari i les habilitats de l’alumne/a en anglès.
DESCRIPCIÓ Es realitzaran diferents activitats de ” reading, writing , listening i speaking ” durant tot el trimestre.També es treballarà el vocabulari fent exercicis diversos, sense deixar de banda el repàs de les estructures bàsiques.
AVALUACIÓ Es valorarà la constància en el treball fet a classe i a casa; també es tindrà en compte la participació activa, la cooperació en el treball en grup i en les tasques individuals. Així mateix, es tindrà present l’interès, la responsabilitat i les ganes de superar-se que hagi mostrat l’alumne durant el trimestre.
MATERIAL NECESSARI El llibre de text que utilitzarem en el crèdit comú i material elaborat pel seminari.
Cap amunt
Descripció del Crèdit de Síntesi de 2n d’ESO

El centre d’interès aquest any és l’Edat Mitjana, un tema que permet a l’alumne treballar molts dels coneixements adquirits en aquest primer cicle d’ESO. Per això faran una visita a Girona el dia 10 de març i posteriorment aniran a l’alberg de “Mas Silvestre” a Canyamars on treballarem fins el dia 12 una sèrie de conceptes de les diferents àrees vinculats a l’Edat Mitjana a partir del treball empàtic amb maquetes, disfresses d’època i altres elements.

Dels objectius que ens plantegem, en destaquen:
– Haver de manipular maquetes i diferents objectes.
– Realitzar l’estudi de les noves tecnologies introduïdes pels àrabs, i l’impacte de les diferents religions.
– Conèixer les condicions socials de l’època.
– Haver de treballar en equip.
– Reconèixer diversos tipus de conducta dels éssers socials.

Cap amunt

Estudis

  • CURRÍCULUM DE L’ESO
    • PRIMER D’ESO
    • SEGON D’ESO
    • TERCER D’ESO
    • QUART D’ESO
  • CURRÍCULUM DEL BATXILLERAT
    • PRIMER DE BATXILLERAT DIÜRN
    • SEGON DE BATXILLERAT DIÜRN
    • PRIMER DE BATXILLERAT NOCTURN
    • SEGON DE BATXILLERAT NOCTURN
  • Agendes de 1ESO

INS Antoni Cumella - c/ Roger de Flor, s/n - 08401 Granollers Tel: 935 163 896
a8017931@xtec.cat