PROJECTES D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Projecte Comenius
Aquest programa europeu ens permet propiciar l’intercanvi d’alumnat amb un centre educactiu francès.
Projecte de coeducació
Títol del projecte: Les dones sabem fer i fem saber
Objectius :
– Plantejar la coeducació com un element bàsic per a la convivència i el respecte entre les persones que formen la comunitat educativa i com una forma d’educar homes i dones lliures.
– Afavorir un ensenyament no sexista ni excloent.
Projecte “SAC” (Solidaritat, amistat i cooperació)
Títol del projecte: Educació per a la ciutadania
Objectius:
a. Fomentar la solidaritat
b. Potenciar l’aprenentatge de viure junts.
c. Ensenyament i pràctica dels drets humans
d. Promoure el respecte a la pluralitat de llengües, cultures i religions.
Àrees implicades : Ciències Socials i Tecnologia
Alumnat : Alumnes d’ESO i Batxillerat i el grup impulsor del SAC
Centre de tecnificació de bàdminton
Aquest projecte neix després d’un acord entre l’IES Antoni Cumella, el Consell Català de l’Esport i la Federació Catalana de Bàdminton.
El nostre Institut s’ha constituït en Club de Bàdminton federat, per tant, els/les alumnes que tinguin una millor progressió podran participar en concentracions i competicions de la selecció catalana infantil i cadet a Catalunya i a Espanya.
D’altres participants: qualsevol membre de la comunitat educativa (alumnat, professorat, pares/mares o personal no docent).
Calendari d’aplicació: S’inicià el curs 2004-05 i es preveu que sigui de llarga durada.
Objectius:
a) Facilitar la pràctica i el perfeccionament en aquest esport.
b) Aprendre la tècnica, tàctica i reglament del bàdminton.
c) Facilitar la relació social
d) Desenvolupar les qualitats físiques dels alumnes.
Àrees implicades : Educació Física
Alumnat: Alumnes d’ESO.
Aula d’acollida
Des del curs 2006/2007 els alumnes que tenen un coneixement molt precari de la llengua catalana podran sortir de la seva aula i seu procés d’aprenentatge i es decidirà el temps de permanència en aquesta aula en funció del seu rendiment a les demés hores s’incorporarà al seu grup classe.
Projecte singular “CERCIS”
Projecte destinat a alumnes de tercer i quart d’ESO. Aquest alumnes en part del seu horari fan un tastet d’oficis.
Projecte edu2.0
Aquest programa ens ha permès la incorporació de les eines informàtiques a l’aula com un complement a la tasca que realitza el professorat de cada matèria.
DIVERSOS
Pla educatiu d’entorn de Granollers
La valoració del taller d’estudi assistit va ser molt positiva i aquest curs en el nostre centre ampliarà l’actuació del taller d’estudi assistit a primer ,segon i tercer de l’ESO els dilluns, dimarts i dijous de 17:30 a 18:50 Aquest taller està inclòs dins el programa PROA del MEC.
Associació esportiva escolar de l’IES ANTONI CUMELLA
Aquest curs en el nostre centre hi haurà una associació esportiva escolar amb la finalitat d’afavorir la pràctica de l’esport entre els alumnes de l’InstitutHorari : hores d’esbarjo, dimecres i divendres a la tarda o a les tardes després de les classes.
Revista “Entre Cumelles”
Objectius:
a. Recollir experiències, projectes i activitats que es duguin a terme al centre.
Fer un equip de redacció plural, que representi tota la realitat escolar
b. Aconseguir un instrument de comunicació vàlid, en llengua catalana, on els principals protagonistes siguin els alumnes.
Implicació:
Àrees: Totes, especialment Llengua catalana
L’Associació de mares i pares d’alumnes (AMPA)
Alumnat: ESO i Batxillerat diürn i nocturn
Grup de teatre
Des de fa vint-i-quatre anys, el nostre Centre participa en les activitats de teatre escolar organitzades pel Centre Cultural de “La Caixa”, sota la direcció de Frederic Roda, director teatral granollerí.
Cada curs es proposa un tema o un autor, i el grup de teatre, dirigit per un monitor/a extern al Centre, prepara, amb dos assajos setmanal d’octubre a abril, la representació de l’obra.
Alumnes participants: A partir de 3r d’ESO
La participació és gratuïta per als alumnes, el cost del taller l’assumeix l’AMPA
Pla d’emergència
Com tots els centres docents, el nostre IES té un Pla d’emergència i l’obligació de realitzar, a començament de curs, un simulacre d’evacuació o de confinament en el Centre.
Tots els professors/es en seran degudament informats al Claustre i els tutors/es treballaran amb els seus/seves alumnes les normes que cal seguir per evacuar l’Institut o per confinar-s’hi en cas d’emergència real o simulada.
Comissió lingüística
L’actual Coordinació Lingüística posa èmfasi especial en l’acollida dels alumnes nouvinguts i en la necessitat de dur a terme estratègies adequades als reptes que planteja l’augment constant d’aquest alumnat.
Ha participat activament en l’elaboració de la revista “Entre cumelles”. També són objectius de la comissió continuar treballant conjuntament amb el SAC i amb l’AMPA i en l’organització d’activitats culturals i celebracions al Centre.